IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 1:54

Te koop: 6.000 kippen ZANDHOVEN -

Dierenasiel Unco-Jerry is een Facebook-actie gestart om te voorkomen dan 6.000 scharrelkippen als soepkip eindigen.
Liefhebbers kunnen voor het symbolische bedrag van 1 euro hun eigen toktok aanschaffen.

De actie is in het leven geroepen omdat een kippenboer uit het Vlaamse Zandhoven met zijn bedrijf stopt.
Hij gooit de handdoek in de ring, omdat zijn boerderij niet meer rendabel is.
Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Volgens het dierenasiel is de actie 'een ongekend succes'.
Op de eerste dag werden al zo'n 900 kippen verkocht.

Dierenliefhebbers hebben nog 1 juni de tijd om de kippen te redden.
Welke dieren dan nog over zijn, belanden in het slachthuis

Dit moest ik toch nog even hier plaatsen omdat ik dit toch graag even verder onder de aandacht wil brengen.
Dus vertel het voort en mail het rond aub Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 2:11

Ik heb het even opgezocht en hier een link met nog wat meer info: http://www.dierenasiel-uncojerry.be/anderedieren.html

Je moet echt zelf ruimte hebben voor de kip. Ik dacht misschien helpt het overmaken van geld ook wel, maar helaas is dat geen optie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 2:14

Heb het niet zo op zulke acties zeg ik eerlijk... zoveel kippetjes belanden later in parken, plantsoenen en ook gewoon de straat op... zag er hier al zoveel rondlopen Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis 957926538

En zovelen kopen ze natuurlijk ook op om zelf te slachten en te plukken maar die zijn dan vaak nog het beste af Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 2:28

Ja ik had die gedachte er ook gelijk bij Moeke. Grote run op die dieren maar waar komen ze dan terecht? Tja en aan de andere kant... er zijn genoeg kippen die sowieso gehouden worden voor de slacht zijn en die we dus met z'n allen eten dus ja...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 2:29

Ben het helemaal eens met Paula, zulke acties hoe goed bedoeld ook helpen de beesten niet
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 2:42

Ja idd Clautje... en dat slachten vind ik dan nog de beste van de twee kwalen hoor Wink

Maar dat eerste stukje wat ik zei... ik zie het hier zo vaak en niet enkel van die kleine engelse kippetjes maar ook grote gewone kippen dus... ze lopen her en der op parkings ed en vinden dus haast geen eten...

Moet er niet aan denken wat er dan in de winter met ze gebeurd...

Dus dan heb ik zoiets van koop ze dan maar voor de slacht - dat is korte pijn - verder zijn deze dieren anders niet geholpen (wat Hans dus ook al zegt) Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 3:17

Uiteraard begrijp ik jullie standpunt zeker maar is het echt zo zwart wit allemaal als jullie dan stellen?
Oke er zullen altijd mensen zijn die de kippen weer dumpen of zelf slachten maar daartegenover zullen er ook weer heel wat kippen zijn die wel heel goed terecht komen en nog een fijn scharrel leventje zullen hebben.

Maar ja zoiets blijft toch altijd moeilijk te peilen Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 7:24

Ja ik zou ook denken ,als ik een flinke tuin had zou ik er zo een paar kopen en dan lekker laten scharrelen.
Bij mij zouden ze niet in de pan verdwijnen hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 18:56

Nou Wil, ik denk dat er vast een paar kippen goed terecht gaan komen, maar net als met andere hypes (ik noem het maar even zo) zullen er veel mensen goed willen doen, maar uiteindelijk niets met de kippen kunnen/willen.

Na 101 dalmatiërs werden veel van die honden verkocht, na Finding Nemo die vissen en heel veel van die dieren belanden na verloop van tijd weer in het asiel of op marktplaats o.i.d. Het zal niet met allemaal zo gaan, maar er zullen ook vast genoeg impulsaankopen tussenzitten.



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 19:05

Even in het kort het leven van een scharrelkip bij een kippenboer. De kip krijgt speciaal voer om in zo'n korte tijd zo veel mogelijk eieren te kunnen leggen, maar na een jaar raken de eierstokken leeg en daalt de productie, Op dat moment zijn ze niet meer rendabel voor de boer en worden ze verkocht als soepkip. Het klinkt hard maar zo is nu eenmaal de consumptie maatschappij ingesteld, waar we allemaal aan mee doen, want wie wil er nou niet een goedkoop eitje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 19:23

Zo is het jammer genoeg altijd Clau en zo zal het ook altijd blijven.

Zouden wij nog in het oude huis wonen nam ik ook een paar kippetjes om ze nog een fijn leven te geven maar zo ben ik dan en zo is lang niet iedereen Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis 878948377

Zo hebben wij hier dus ook Samson en Gert (kinderprogramma) die Gert heeft een Bobtail en die kan praten...

Nou, als je dan weet dat er van die bobtails in het asiel belandden omdat ze - juist ja omdat ze niet konden praten - dan pas besef je helemaal hoe dom mensen zijn om zomaar zo'n diet voor hun kind te kopen en dan nog toe te geven aan het feit dat ie maar beter weg kan omdat hij niet wil praten...

Te gek voor woorden maar wel waar gebeurd...

En nee natuurlijk is het niet zo zwart-wit Willeke er zijn ook andere mensen - gelukkig maar... maar zo'n hype is altijd gevaarlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 21:14

Hans schreef:
Even in het kort het leven van een scharrelkip bij een kippenboer. De kip krijgt speciaal voer om in zo'n korte tijd zo veel mogelijk eieren te kunnen leggen, maar na een jaar raken de eierstokken leeg en daalt de productie, Op dat moment zijn ze niet meer rendabel voor de boer en worden ze verkocht als soepkip. Het klinkt hard maar zo is nu eenmaal de consumptie maatschappij ingesteld, waar we allemaal aan mee doen, want wie wil er nou niet een goedkoop eitje.

Nou Hans ik dus absoluut niet, schrap mij maar van die lijst 'allemaal'!!
Koop altijd de duurdere eieren waarvan ik weet dat de kippen dus WEL een veel beter bestaan hebben als die afschuwelijke legbatterijen en hun goedkope eieren.
En idd moet je ook goed uitkijken welke 'scharreleieren' de juiste zijn want ook niet alle scharrelkippen hebben nog het juiste leventje, ook al is het al een stuk beter als de legbatterij kippen, die hebben helemaal geen dierwaardig leventje en leven helemaal onder verschrikkelijk barbaarse omstandigheden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 21:18

Nou nee ik dus ook niet hoor - leuk is nu wel dat wij hier over de deur zeg maar - een boer hebben die scharreleieren verkoopt en dit dus van kippen die de hele dag gewoon gezellig buiten lopen Wink

Vind die legbatterijen dieronwaardig bah... Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis 878948377
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 21:27

Claudia schreef:
Nou Wil, ik denk dat er vast een paar kippen goed terecht gaan komen, maar net als met andere hypes (ik noem het maar even zo) zullen er veel mensen goed willen doen, maar uiteindelijk niets met de kippen kunnen/willen.

Na 101 dalmatiërs werden veel van die honden verkocht, na Finding Nemo die vissen en heel veel van die dieren belanden na verloop van tijd weer in het asiel of op marktplaats o.i.d. Het zal niet met allemaal zo gaan, maar er zullen ook vast genoeg impulsaankopen tussenzitten.





Ja ok Clau en Paula, ik snap wat jullie bedoelen hoor en ik ben het er ook wel in grote lijnen zeker mee eens, want ook ik weet dat bepaalde 'hypes' dat soort meekomende ellende wat jij en Paula zeggen teweeg kunnen brengen.
Alleen zag ik dit nu niet als gelijk een bepaalde 'hype'maar enkel van yeahhhhhhhhhh top dat er toch mensen zijn die zich geweldig inzetten met alle goede bedoelingen voor zoveel dieren als nu voor al deze kippen om ze van de slacht te redden.
En dat bewonder ik dan enorm en denk dan niet gelijk van ow jee dat gaat niet goeddddddddd Wink, op zo'n moment ben ik zoooooo blij dat die kippen gered zullen worden....
En denk dan alleen maar positief......aan die kippen die dan nog een geweldig leventje hebben i.p.v op het bord te belanden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyvr 4 mei - 21:49

Mijn eerste reactie was ook zo hoor Wink Alleen toen keek ik even op die website van het asiel zelf en toen zag ik dus de manier waarop het moest gaan en waar je aan moet voldoen om een kip goed te kunnen houden. En juist door mijn eerste reactie dacht ik toen van zo zullen meer mensen reageren en uit goedheid kopen ze dan die kippen en pas later staan ze er bij stil van ow zo simpel is het ook weer niet.

Ik let trouwens ook altijd op de cijfers die op een ei staan aangezien de verpakking nog wel eens misleidend kan zijn.


Voor wie het niet weet...

Het eerste getal zegt wat over het leefsysteem van de kip: 0=biologisch, 1 = vrije uitloop; 2 = scharrel en 3 = kooi. 0 is dus het beste en 3 het slechtste.

0: Biologische eieren komen van kippen die in stallen worden gehouden met maximaal zes kippen per m2. De ruimte voor uitloop buiten moet minstens 4 m2 per kip zijn. Andere voorschriften zijn onder meer dat de kippen grotendeels biologisch voer moeten krijgen en dat het niet is toegestaan om de snavels te behandelen.

1: Kippen met vrije uitloop hebben de hele dag toegang tot een buitenverblijf. Op de uitloopvlakte die grotendeels begroeid moet zijn, staat iedere kip minimaal 4 m2 ter beschikking. Voor de stal geldt als eis tenminste één vierkante meter per negen kippen.

2: Scharreleieren komen van kippen die worden gehouden in zogeheten scharrelstallen, waarbinnen de kippen zich vrij kunnen bewegen. Er ligt strooisel op de grond en ook zijn legnesten aanwezig, waarin de kip ongestoord haar ei kan leggen. In een scharrelstal mogen maximaal negen kippen per m2 worden gehouden.

3: Binnen een grote stalruimte leven kippen in groepen in een kooi. Ieder dier heeft de beschikking over minimaal 750 cm2 vloeroppervlak. De vloer van de kooien bestaat uit een licht hellend draadgaas. De kippen hebben beschikking over legnesten, zitstokken en een scharrelruimte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyza 5 mei - 1:19

Ik koop uitsluitend Biologische eieren!!!!
Dus ik ben ook niet iedereen.

Ik koop ook geen scharreleieren, want dat is nog geen garantie dat ze ook lekker buiten leven.
Ik betaal met liefde een paar cent meer, want meer dan 4 eieren eten wij toch niet in de week. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Emptyzo 6 mei - 6:01

Ik snap hem helemaal Claudia Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis 510000809 en biologische eieren koop ik dus ook altijd bij de A-H of C10000. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis   Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Te koop kippen voor 1 euro..red ze van het slachthuis

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Voor en na de euro
» Voor vijf euro 'ziek'
»  Twee paashazen voor 200 euro
» Failliete schaapskudde naar slachthuis
» Kippen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: (Huis)dieren verhalen en vragen-