IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Eenvoudig frituurolie zuiveren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 0:10

In de keuken wordt er heel wat afgefrituurd. Het gevolg is dat er meestal nogal wat brokken en korstjes in het vet achterblijven. En dan?

Omaatje bewijst met een simpel trucje dat de oplossing heel eenvoudig is. Onmiddellijk na het frituren, doe je het wit van een ei in het vet. Dit neemt alle vuiligheid weg.

Maar wat doe je dan met het eigeel? Ook hier leert omaatje ons iets! Iedere keer wanneer je slechts het geel van het ei nodig hebt, kan je best het wit invriezen. Zo heb je altijd eiwit bij de hand voor de schoonmaak van de frituurpan en hoef je niet speciaal een nieuw ei te breken.

Het blijft echter belangrijk om het frituurvet regelmatig te verversen. Als het immers te lang gebruikt wordt, komen er schadelijke stoffen vrij.

Bekijk HIER een video van hoe het werkt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 3:43

wat grappig, goeie tip!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 5:03

Hahaha juist ja Yvonne - stom dat ik er nu pas aan dacht om deze tip te plaatsen want zo doen wij het al jaren... maar nu kreeg ik hem opgestuurd via mail en dacht er weer aan en leuk natuurlijk dat er nu dan wel een filmpje bijstaat heh Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 8:31

Nou,je had er best wat eerder mee mogen komen Paula hihi.
Een jaar of wat geleden kon ik die truc goed gebruiken,nu hebben we geen frituurpan meer.Wie weet koop ik door deze tip wel weer een nieuwe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 18:58

Eenvoudig frituurolie zuiveren 1768083007 Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 22:24

Dat is een handige tip. Trouwens dat ding wat er gebruikt wordt om het eigeel en eiwit van elkaar te scheiden is ook een handig ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptydo 26 jul - 23:54

Ja idd Syl - zoiets heb ik ook al jaren geleden gekregen van de kids... was toen een cadeautje en het is super handig idd Eenvoudig frituurolie zuiveren 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyvr 27 jul - 3:54

Wat een handige tip zeg, ga ik zeker is uitproberen,.

En zo'n eiersplitser hebben wij hier ook, de eerste keer dat ik hem hier zag dacht, "wat is dit??" Haha maar indd heeeel handig!! Wink

Maar euhm oma mag der frituurvet wel verversen Wink haha
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyvr 27 jul - 3:56

Jolanda schreef:
Maar euhm oma mag der frituurvet wel verversen Wink haha

Eenvoudig frituurolie zuiveren 1841922132 Eenvoudig frituurolie zuiveren 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyvr 27 jul - 10:12

Nou idd, zonde van dat ei, in dat vet bakte ik echt niets meer! Bahbah haha
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyvr 27 jul - 10:46

Wel een handige tip.
Zolang houd ik het frituurvet er niet in hoor, je moet de bodem nog helder kunnen zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyvr 27 jul - 20:38

Ja het is natuurlijk de bedoeling dat je dat doet met nog vers vet zeg maar heh - maar dan is het ècht een gouden tip - je haalt er alles van panneermeel mee weg etc en je kan je vet dus langer gebruiken.

Zoniet moet je na het bakken van kroketjes al verversen heh...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 2:37

Ik bak eigenlijk alleen frietjes erin, en heel soms voor Cor een frikandel.
Geen gepaneerde dingen dus.
Moet meestal het vet weggooien omdat het er te lang in zit, dan is het maar een paar keer gebruikt maar na een paar maanden gooi ik het weg, vies of niet, oud vet is ook ongezond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 2:47

Heel juist Lil Eenvoudig frituurolie zuiveren 510000809 zo doen wij het ook - maar hier worden al wel is kroketjes gebakken dus vandaar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 5:25

Ik lust geen kroketten en ook geen bitterballen bahbah
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 5:37

Ik lust ze wel, maar eet ze al jaren niet meer, schijnt niet goed te zijn voor mijn omvang Eenvoudig frituurolie zuiveren 816742561
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 9:22

Lilian schreef:
Ik lust geen kroketten en ook geen bitterballen bahbah

Ja Lil... nou sorry hoor... maar daar kon ik geen rekening mee houden toen ik dit plaatste heh Wink Eenvoudig frituurolie zuiveren 1841922132 Eenvoudig frituurolie zuiveren 2858506723
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 10:11

Eenvoudig frituurolie zuiveren 1841922132 Hahahahaaaaaa Paulaaaaaa Eenvoudig frituurolie zuiveren 4033585029


En wat een super goede tip zeg Eenvoudig frituurolie zuiveren 510000809 zo eenvoudig en praktisch!!
Had ik deze goede tip ook maar heel wat jaren eerder geweten want ik heb buiten patat om wel heerlijke kroketten en bitterballen gebakken en je vet was dan snel weer 'verpest'.


Zelf heb ik nu al jaren geen frituurpan meer om de reden dat ik het zat was die pan telkens schoon te maken en dat gestink in huis.
Nu haal ik 1x in de week en meestal op de vrijdag een patatje met wat erbij voor mezelf Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 19:19

Eenvoudig frituurolie zuiveren 1768083007 Wink

Enne gelijk heb je hoor Wil - als het gewoon voor jezelf is dan is dat wel het handigste en makkelijkste - op voorwaarde dat je een goeie patat zaak hebt natuurlijk ook dan heh Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 20:33

Zie je hoe gezond het eigenlijk is om geen frituurpan te hebben? Nog maar 1 keer in de week patat en kroketten! Eenvoudig frituurolie zuiveren 1841922132
Jan, niet kopen hoor staat ie elke avond aan! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 23:37

Ah welnee Lil toen ik nog een frituurpan had werd ie vooral de laatste jaren maar zelden vaker gebruikt als 1x in de week.
Maar dan werd erbij de patat wel een frikandel, kroket of bitterbal gebakken voor de liefhebber daarvan Very Happy

En af en toe toen de kids nog wat jonger waren ze verwennen op een woensdagmiddag met hun vriendjes op wat extra gefrituurd lekkers, moet kunnen vind ik! Very Happy

Maar ik zeg ook eerlijk dat ik mezelf streng moet beheersen anders ging ik om de dag naar de patatzaak, ik vind het enorm lekker, altijd al gevonden hihi Eenvoudig frituurolie zuiveren 4033585029
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyza 28 jul - 23:47

Eenvoudig frituurolie zuiveren 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyzo 29 jul - 7:24

Wij gebruiken de frituurpan ook niet zo veel en gooi het gedurend ook weg als het nog schoon is, maar er dus ook al te lang in zet. oudvet is indd ook niet goed,.

Ik zelf vind de kaassouffle's wel er glekker, en als de kinderen hier eten gaat ie aan die zijn ook gek op de kaassouffle's Wink dus dan is deze tip echt super handig.

Wij hebben toen der tijd 2 pannen gekocht 1 voor de patat en 1 voor de hapjes zeg maar, puur om die paneermeel wat dan als zwartpitjes op je patat komt,. bah!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Emptyzo 29 jul - 20:05

Eenvoudig frituurolie zuiveren 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eenvoudig frituurolie zuiveren   Eenvoudig frituurolie zuiveren Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Eenvoudig frituurolie zuiveren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Allerlei tips :: Huis-, tuin- en keukentips-