IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Woning gekraakt

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 7 apr - 1:37

Afgelopen woensdag waren er een paar duiven hel verdacht bezig rond het vogelplatform wat ik ik de boom heb hangen om de vogels `s winters wat bij te voeren. een van de duiven bleef steeds maar op het platform zitten, terwijl de andere druk bezig was onder de boom met takjes zoeken en die vervolgens naar boven werden gebracht en daar door de andere duif goed werden gelegd. Donderdag was er weinig beweging waar te nemen en op het platform lag in de hoek een bergje van takjes wat je met een beetje verbeelding een nest kon noemen. Vrijdag was het een beetje drukker rond het nest, de ene duif bleef er steeds langer op zitten en kreeg dan regelmatig bezoek van de ander. Het platform hangt in de boom die langs de oprit waar ook mijn auto staat, gisterochtend wil ik met de auto weg en op het moment dat ik in de buurt van de boom kom, vliegt de duif van het nest en wat zie ik daar liggen, een ei! Jammer dat de duiven me niet vertrouwen, want toen ik gister middag thuis kwam, vloog ze weer even weg. Gelukkig komt ze steeds weer terug en ik hoop maar dat ze het de komende weken vol blijven houden en dat ze mij ook maar gaan vertrouwen.

Woning gekraakt Foto-JQCNWNXW-D

Woning gekraakt Foto-CPGOCLTE-D

Woning gekraakt Foto-6MBMTAHJ-D

Woning gekraakt Foto-W8CKWH4R-D

Woning gekraakt Foto-7XKHSC8G-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 7 apr - 7:55

Wat leuk!! Very Happy

Ik hoop met je mee dat ze je gaan vertrouwen en daar dan ook blijven Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 7 apr - 11:10

Wat mooi, hoop maar dat ze je gaan vertrouwen, kun je straks een klein baby duifje zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 7 apr - 20:47

Wat leuk en mooi Hans... maar wat het vertrouwen betreft... ik zie dat het tortelduifjes zijn en die zijn jammer genoeg bijna niet tam te krijgen...

Wij hadden ooit eentje opgevangen met een gebroken zwing - is moeten geamputeerd worden en kon dus niet meer vliegen... dus dan maar een apart hok voor gemaakt in het duivenhok wat we toen hadden maar hij werd nooit ècht tam... bleef wat angstig - dat vond ik heel erg jammer en ik hoop dat jij meer geluk zal hebben...

Eens ze je genoeg vertrouwen om daar verder te nestelen etc zullen ze wel steeds terugkomen naar het nest hoor dàt wel...

Ik duim voor je want dit is wel heel leuk Woning gekraakt 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 7 apr - 23:35

Gister was een rustige maar wel een productieve dag voor het duifje, ze heeft bijna de hele dag op het nest gezeten. Vanochtend bleef ze ook zitten toen ik met de auto weg reed en ook bij terug komst. Maar ten ik even later in de garage moest zijn vertrouwde ze het niet en vloog weer even weg en toen zag ik dat er een tweede ei was bij gekomen. Op dit moment is alles weer rustig en zit ze weer op het nest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyma 8 apr - 1:04

Woning gekraakt 4015000567 Woning gekraakt 510000809 Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 9 apr - 6:01

Ja die duifjes blijven wel terug komen denk ik ook.
Wat grappig he?
Mooi nestje gevonden hihi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 9 apr - 6:14

De duif zit nu bijna de hele dag constant op het nest, heb vanmiddag even gezien dat het verlaten was, maar dat was maar 5 min. En toen ik vanavond aan het eten was, kreeg ze een aflossing, het mannetje nam haar plaats in op het nest en zij vertrok, denk even om boodschappen te doen, zag ze een half uur later terug komen, maar hij bleef nog zitten op het nest, waarna ze weer even weg vloog. Wie nu op het nest zit weet ik niet, maar denk het vrouwtje weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 9 apr - 6:34

Heb je er geen webcam op gezet Hans? Of hou jij de verslagen voor ons bij.Woning gekraakt 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 9 apr - 6:51

Jan schreef:
Heb je er geen webcam op gezet Hans? Of hou jij de verslagen voor ons bij.Woning gekraakt 510000809

Ik denk als ik met een camera daar aan de gang zou gaan de beestjes snel gevlogen zullen zijn, het is zelfs al moeilijk om in de buurt te komen met een fototoestel. Maar ik blijf jullie natuurlijk op de hoogte houden met de gang van zaken rond het duivenpaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptywo 10 apr - 10:34

Wat leukkkkkkkkk Hans om dit te kunnen volgen in je eigen tuin!! Woning gekraakt 510000809

Mooie foto's heb je al gemaakt ook en leuk dat je ons ook op de hoogte houd!

Begin jaren '80 woonden Ed en ik in een flat op de tiende verdieping en hebben we toen ook een koppel duiven met nest op het balkon gehad in een grote bloempot.

Was ook zo leuk om stiekem te volgen en er waren toen twee jongen in het nest...ondanks het mooie lente weer toen konden we geen gebruik maken van het balkon om het broeden etc niet te verstoren.

Het enige nadeel was nadat het nest weer verlaten was de vele duivenpoep toen hihi dat was dus flink schrob werk op het balkon om dat toen weer schoon te krijgen maar ik had het toen ook niet willen missen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 12 apr - 2:09

Leuk zeg ben benieuwd hoor :)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 12 apr - 4:10

Ze zit nu een week te broeden, zo nu en dan afgelost door haar mannetje, vind het wel erg moeilijk om te zien wie er nu zit. Ik kan nu ook een klein beetje dichterbij komen zonder dat ze nu weg vliegen, dat hebben we al gewonnen. Nog ruim 9 à 10 dagen te gaan en dan weten we wat het resultaat is geworden van de lange zit, ben benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 12 apr - 5:38

Wat leuk allemaal Hans... spannend ook heh Wink ook ik ben benieuwd hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 12 apr - 6:13

Wat leuk om dit te kunnen bewonderen in je eigen tuin, spannend en ik ben ook benieuwd wat het resultaat zal zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 0:58

ER IS HIER NET EEN MOORD GEPLEEGD

Kijk ik net uit het raam naar buiten, zie ik allemaal veren rondvliegen onder de boom met het nest. Heeft daar een buizerd de duif te pakken, ik snel naar buiten, maar was helaas te laat om nog te kunnen helpen, de duif was al dood en werd door de buizerd mee genomen. De duif was net een uurtje geleden afgelost, ik ben bang dat het nest niet meer te redden is, want alleen de klus klaren zal er voor de andere duif niet inzitten, weet zelfs niet of die nog wel terug komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 1:07

De andere duif is weer terug en is nog niets vermoedend weer op het nest gaan zitten, ben nu wel benieuwd hoe het af gaat lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 3:10

Aaaaah dat is wel heel erg zielig :( Natuur kan ook erg hard zijn hé?
Ben benieuwd wat er nu gebeuren gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 3:27

Hij is om half vier weer verjaagd door de buizerd, ik heb op mijn beurt de buizerd weer verjaagd die op z'n gemak op een tak het nest zat te bekijken. Zie dat de duif zijn plaats op het nest weer heeft ingenomen, maar ben bang dat het fout gaat aflopen nu die buizerd terug blijft komen.

Om half zes kwam er weer bezoek langs, maar nu van een soort genoot die op zijn gemak even de situatie kwam controleren maar nu om kwart over 6 is het nest weer verlaten, weet niet of dit wel goed kan blijven gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 21:35

Jeetje,wat een bruut die buizerd!
Hoe heb je hem verjaagd,met een hoop lawaai?
Helaas is de natuur keihard maar ook wel mooi.
Ik ben ook bang dat dit niet goed gaat aflopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 22:02

De duif zit vandaag weer op de eieren maar is ook steeds met tussen posen van een half uur weg, weet niet of dat goed is voor het broedsel, wat komende zondag uitgeteld zou zijn. ik heb al voer bij het nest gebracht , waarvan hij/zij ook eet. We blijven het in de gaten houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 14 apr - 22:05

Jan schreef:
Jeetje,wat een bruut die buizerd!
Hoe heb je hem verjaagd,met een hoop lawaai?
Helaas is de natuur keihard maar ook wel mooi.
Ik ben ook bang dat dit niet goed gaat aflopen.

Ja Jan, dat was wel nodig, bij de eerste ontmoeting met hen keek hij me aan, zo waarom kom je me storen nu ik aan het eten ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 16 apr - 0:33

Het broeden gaat gewoon deze dagen, alleen is het nest zo nu en dan even verlaten, in die tijd breng ik er eten bij en bij terug komst begint hij/zij er ook aan. Ik moet nu niet in de buurt van het nest komen, want dan word er gelijk aanstalten gemaakt om op te vliegen, maar een meesje mag weer gerust bij hem/haar wat eten komen pikken. Net zag ik iets aparts, komt er een duif aanvliegen, gaat een tijdje op een tak boven het nest zitten en land daarna op het platvorm naast het nest. Ze kijken elkaar aan, de duif op het nest stapt er af en gaat eten van het graan wat ik naast het nest heb gebracht en de vreemde duif stapt op het nest, zoekt een goed plaatsje en gaat zitten. De eerste duif is nu weg, denk op eten uit en de spieren wat los maken na zo'n lange zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 16 apr - 3:54

Ik snap geen reet van die duivenwereld. Ik heb altijd gedacht dat die zo monogaam waren. Woning gekraakt 1232222213
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 16 apr - 4:00

Aaah dat is wel heel erg mooi hé? Ik hoop dat het goed gaat en dat de eieren niet veel schaden hebben opgelopen.


Hier in de heg heeft een merel een nest gebouwd zo mooi om te zien ze slepen er alles naar toe, af en toe zat ze verkeerd in de heg, zag je der zoeken,. haha en kwam dat tot de conclussie dat ze bv te hoog zat,. haha,. ook namen ze hele lange gras/hooi slierten mee en die kreeg ze dan het nest niet in en bleven dan buiten de heg hangen,. haha heo verraad je je nest,.

Gister gign Marcel hier gras maaien dus toen ben ik heel voorzichtig gaan kijken toen ik zag dat de merel niet in de buurt was heb ik die sprieten weg getrokken en zag toen ook dat er een stuk plastic los bij lag, dus die ook maar even weg gehaald,. maar jeetje wat een mooi nestje hebben ze gebouwd zeg, echt gevlochten,. het is nu niet zo heel mooi maar, ik zal proberen om er een foto van te maken, heb me goeie camera al mee naar hier genomen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydo 18 apr - 22:43

Ah Hans wat spannend nu allemaal zeg en ik hoop ook dat het goed komt met het nest maar als de eieren wel uitkomen zal de buizerd wel helemaal op de loer liggen voor al die verse hapjes Woning gekraakt 3497748927tja het blijft de natuur maar ik vind het ook naar om te zien hoor.
Hopelijk heeft het straks een happy end!! Very Happy

Top dat je voer bij het nest legt hoor Woning gekraakt 510000809 en is dat duivenvoer wat je erbij legt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 19 apr - 0:56

Nee, niet speciaal duivenvoer, er stond nog een verse zak winterstrooivoer voor tuinvogels en daar zit in:
Tarwe
Wit millet ( wat dat is?)
Mais
Sorghum ( wat dat is?)
Spinaziezaad
Zonnebloempitten
Noten

Ze eten er in iedergeval lekker van
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 19 apr - 11:03

Ok Hans Woning gekraakt 510000809 als ze er lekker van eten zal het wel prima voor ze zijn Very Happy en zijn ze nog steeds met hun twee....er was toch een nieuwe duif bijgekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 19 apr - 18:57

Wilma, ik weet het niet, het nest is bijna altijd bemand en wat de aflossing betreft, dat moet je nu maar net zien. Het zou mij al een hele hoop schelen als die duiven niet zo gelijk gekleed zouden zijn, het mannetje zou groter moeten zijn, maar dat verschil kan ik niet zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 19 apr - 21:21

ik wilde net hier neerzetten "wat leuk"lees ik van die buizerd, maar de natuur is hard soms, jeetje!
ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat..........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 21 apr - 5:51

Ook vandaag word er nog druk gebroed, dus daarover is nog weinig nieuws te melden, wel was er vanmiddag een kleine burenruzie op de oprit tussen een tortelduif en een veel grotere houtduif. De houtduif kwam te dicht bij het nest volgens de tortelduif en die bleef hem maar in de gaten houden en aanvallen als hij richting nest wou gaan. Ik heb dit een tijdje aan zitten kijken en toen maar even tegen het raam getikt, waardoor beide opvlogen en de houtduif het voor gezien heeft gehouden. De tortelduif bleef wel op de lantaarnpaal de buurt even in de gaten houden. De duif op het nest heeft zich niets aangetrokken van dit voorval en bleef gewoon zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyzo 21 apr - 23:35

Hihi lol,ja ook in de duivenwereld komen ruzies van dit soort formaat voor. Goed dat je hebt ingegrepen Hans!Woning gekraakt 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyma 22 apr - 22:51

Leuk om dit zo te volgen Wink Ik hoop mee dat de eitjes uitkomen en dat de buizerd ook ver uit de beurt blijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 23 apr - 2:35

Het is de duiven toch gelukt om de eieren uit te broeden en nu maar hopen dat ze ook de kans krijgen om ze groot te brengen

Woning gekraakt Foto-8YVBACWN-D

Woning gekraakt Foto-TAH3XHNK-D
De jonkies in het nest

Woning gekraakt Foto-6HBLK47T-D
Ouderduif met jonkie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 23 apr - 6:41

Aaaah wat lief!! Indd nu maar hopen dat ze ook de kans krijgen om op te groeien Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydi 23 apr - 19:23

De voedselbank langs sturen bij het duivengezin haalt weinig uit heb ik gemerkt. Zodra er nieuw voedsel is bezorgt vallen er wel 10 (zullen wel oostblokkers zijn) huismussen op het eten en binnen no-time is alles verdwenen en kan de duif nog op zoek nar ander eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptydo 25 apr - 21:42

Kleine up-date

geen goed nieuws te melden. Zo kwam ik woensdagavond thuis en zag een verlaten nest, met een jong in het nest en de ander liggend op de rand van het nest. Toen ik gisterochtend ging kijken zat de duif weer op het nest met nog steeds het jong op de de rand van het nest, 's middags lagen ze beide weer in het nest maar ik vond dat ze beide maar er erg stil bij lagen , net zoals vanochtend. Maar toen ik net langs kwam lopen zag ik opeens een kleintje naast de duif zitten, de duif schrok zeker van mij en vloog van het nest en toen merkte ik dat er een kleintje verdwenen was. De duif houd volgens mij het nest schoon, want de eierschalen heb ik na het uitbroeden ook niet kunnen vinden in de buurt van het nest. Gelukkig zit er in het overgebleven kleintje op dit moment aardig wat beweging, hoop dat het zo blijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 26 apr - 8:19

Aah dus dat zal dan betekenen dat er 1 kleintje het niet geredt heeft,. nou maar hopen dat het met het overgebleven kleintje goed blijft gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyvr 26 apr - 19:42

Ik betwijfel het of het andere kleintje het nog red. Toen ik vanochtend bij het nest kwam lag deze er meer dood dan levend naast, zou het nest in een boom gemaakt zijn dan was het zeker al verloren gewest door de val. Heb het beestje voorzichtig weer in het nest gelegd, maar ben toch bang dat deze het ook niet gaat redden. Het is over en uit met het jonkie. De ouderduif is nog een keer langs geweest, samen met een vriend/vriendin, heeft het nest nog eens bekeken en zijn toen samen vertrokken een nieuw geluk tegemoet?

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyza 27 apr - 6:38

Jammer :(
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyma 29 apr - 3:35

Pf zomaar je kind aan zijn lot overlaten vind ik behoorlijk cru.
Maarja,zo gaat dat in die wereld he!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Emptyma 29 apr - 6:20

Ja Jan, zulke ouders zouden gelijk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Woning gekraakt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woning gekraakt   Woning gekraakt Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Woning gekraakt

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Overige foto's en filmpjes-