IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 'Prins Friso getroffen door lawine'

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 3:44

Om 15:28 uur meldde persbureau APA dat een lid van de Nederlandse koninklijke familie tijdens het skiën is bedolven onder een lawine in Oostenrijk. Volg de ontwikkelingen in dit liveblog.

15:38 uur
De lawine kwam iets na het middaguur naar beneden bij Litzen-Zugertobel. De prins werd snel gevonden. Er zouden niet meer vermisten zijn.

15:35 uur
Oostenrijkse media melden dat de toestand van Johan Friso kritiek is.

15:33 uur
Premier Rutte is op de hoogte van berichten dat een lid van de koninklijke familie bedolven is onder een lawine in de buurt van het Oostenrijkse skioord Lech. "We hebben daarover contacten met Lech", zei Rutte in een eerste reactie. "Maar het betreft niet de koningin", voegde hij eraan toe.

15:32 uur
Volgens lokale media gaat het om prins Johan Friso.

15:28 uur
Persbureau APA meldt dat een lid van de Nederlandse koninklijke familie is tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Om wie het gaat, is niet bekend. De persoon is gereanimeerd en naar een ziekenhuis gebracht, zegt de burgemeester van Lech tegen Oostenrijkse media.



© RTL Nieuws.nl


Laatst aangepast door Jolanda op vr 17 feb - 3:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 3:48

Oeps... tjah... skiën is nooit zonder enig risico... hoe dan ook - hopelijk loopt alles goed af heh Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 3:51

Ik lees het net ja. Pff erg hoor. Hopen dat het uiteindelijk toch meevalt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 3:52

Nee indd,. net kwam dit nog door:

15:46 uur
De RVD laat weten tot Johan Friso nog niet buiten levensgevaar is.

15:45 uur
Het ongeluk zou buiten de piste zijn gebeurd. De prins zou 15 tot 20 minuten na de lawine zijn gevonden, melden Oostenrijkse media.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 4:07

Crying or Very sad Niet best hoor. Arme Friso, maar ook arme Mabel, kindjes, mama Bea en de rest van de familie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 4:45

Nee indd het klinkt allemaal niet best, Crying or Very sad Indd Arme Friso en familie. Laten we maar hopen dat het allemaal goed komt,.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 5:16

Las hier net in de krant dat zijn toestand stabiel is maar dat hij nog niet buiten levensgevaar is...

Enne ik blijf het niet snappen wat iedereen steeds buiten de pistes te zoeken heeft...

Sorry hoor maar dit is ècht om problemen vragen

En dan wil ik het nog niet hebben over diegenen die hun leven moeten wagen om zulke mensen te gaan opsporen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 5:30

Wat ik hoor Paula is dat je wel degelijk buiten de pistes mag. Geen idee hoe het in dit geval is gegaan, maar ik hoorde ook ergens dat ze normaal altijd een gids bij zich hebben....

Er was al wel groot gevaar voor lawines bekend, dus in dat opzicht wel onwijs onverstandig om dan wel te gaan skiën.

Het is in elk geval wel triest dat je, ook al zou het een stommiteit van jewelste zijn, meteen zo wordt afgestraft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 6:37

Ohja dat is het opzeker wel heh Clautje... het is en blijft triest als je het zo moet "bekopen" zeg maar...

Dat het buiten de pistes mocht - daar las ik hier niksvan dus kan er niet over meepraten 'Prins Friso getroffen door lawine' 1422017957 - weet wel dat ik al meermaals hoorde dat het NIET buiten de pistes mocht en dat er dus ongelukken waren gebeurd en de redders met risico voor eigen leven moesten gaan zoeken...

En dàt vind ik dus niet kunnen - dat je andermans leven in gevaar brengt omdat je je zelf niet aan de regels kan houden.

Als het wèl mag dan zal er idd een gids bij moeten zijn veronderstel ik en dan is nu de vraag waar die dan ergens is of was op het moment van het gebeuren...

Enne sorry dat ik mss een beetje cru overkwam maar ik kan het dus niet hebben dat mensen zich niet aan regels kunnen houden enne ook prinsen moeten zich daaraan houden vind ik...

Vandaar dat ik de kon fam hier dus ook niet moet... zij dènken alles en iedereen aan hun laars te kunnen lappen hihi Wink

Die horen volgens mij wel het voorbeeld te geven toch? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 7:07

Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, op het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.

Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.


Ik vindt het dan niet echt slim om toch daar te gaan skieen, dat is dan toch vragen om problemen...Misschien was er een gids bij? En net als Paula kan ik er niet tegen dat mensen zich niet aan de regels houden...En ook kan ik me ergeren aan zelf verhalen verzinnen zoals vanmiddag werd verteld dat hij in coma zou liggen of werd gehouden, terwijl er niemand ook maar een woord over had gerept. Ook dit kan natuurlijk, maar niemand had er iets over gezegd...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 11:14

Ik vind ook dat ze zich aan de regels moeten houden hoor. Volgens mij doet de Koninklijke familie dat hier over het algemeen wel.

Ik vind alleen wel dat het misschien dan wel een stomme actie is geweest, maar ja meer dan dat was het op zich niet. Als je bijvoorbeeld dronken in een auto stapt dan breng je, naast jezelf, ook anderen in gevaar. Dat is in mijn ogen dan echt een stuk erger. Nu ligt hij door zo'n onverstandige beslissing te vechten voor zijn leven. Zoiets gun ik (en jullie vast ook niet Wink ) niemand. Ook al is het eigen schuld. Voor mij doet dat er dan even helemaal niet zoveel toe. En daarnaast is het voor de familie ook een hel natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 12:53

Ja dit is zeker heel triest zeg Shocked en het is te hopen dat hij er weer helemaal goed bovenop komt!

Er word nog weinig nieuws naar buiten gebracht over het hoe of wat en de vraag is nog steeds hoe lang is Friso zonder zuurstof geweest i.v.m nadelige gevolgen voor hersens en nier schade etc????

Het laatste nieuws is nog steeds dat zijn toestand stabiel is maar nog steeds niet buiten levensgevaar en hij zou ook een schedelbasis fractuur hebben las ik net nog in de telegraaf online....

Spannend en heftig allemaal hoor voor zijn gezin en familie!


En Paula ik snap wel wat jij bedoeld wat je zegt over onbezonnen gedrag en dat hulpverleners ze dan maar weer moeten redden uit een gevaarlijke situatie.
Voordeel is natuurlijk wel dat deze hulpverleners op zulke gevaarlijke situatie getraind zijn met hun honden en het hun werk is.

Maar als er al voor gewaarschuwd is is het inderdaad wel onbezonnen om je daar dan te wagen en zou Maxima over haar zwager nu wel weer zeggen:


Hij was een beetje dom! Wink

Maar dit gun je natuurlijk niemand, echt heel triest!

Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 13:08

Ja idd Wil - die redders zijn getraind en de honden ook èn het is hun werk en ook van de honden maar vind het zo stom als zulke mensen hun leven moeten wagen voor iemand die bewust ervoor koos om iets te gaan doen waarvan van tevoren is aangegeven dat het gevaarlijk was ivm lawines etc...

Het is niet de eerste redder die er het leven bij laat... Crying or Very sad en vind het heel erg als het gebeurt ivm iemand die het beter wist...

Natuurlijk wens ik het Friso niet toe dat hij er nu zo bijligt maar vind het wel eigen schuld dikke bult en heb meer met de familie te doen dan met hemzelf 'Prins Friso getroffen door lawine' 1202303031 sorry


Laatst aangepast door Paula op vr 17 feb - 13:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 13:12

Dat mag je zeker vinden Paula, vrijheid van meningsuiting heh 'Prins Friso getroffen door lawine' 4033585029 Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 13:16

Wink 'Prins Friso getroffen door lawine' 704080218
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 17 feb - 23:01

jullie hebben alles er al wel zo`n beetje over gezegd, ook ik begrijp niet wat je ondanks zo`n gevaar voor lawines buiten de pistes zoekt 'Prins Friso getroffen door lawine' 4144389020 gewoon STOM!
en inderdaad je brengt daarmee hulpverleners ook in gevaarlijke situaties.
maar buiten dat gun je dit natuurlijk niemand, ik heb heel erg te doen met de familie, echt vreselijk om zo in onzekerheid te verkeren over je vader, man, zoon of broer Crying or Very sad
als hij er al bovenop komt vrees ik dat ie nooit meer de "oude" Friso zal worden Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 18 feb - 3:53

Het gebied waar hij aan het skieen was was wel zoals je het noemt off-piste, maar wel gewoon skigebied.

Det betekend gewoon dat de piste niet geprepareerd is en je dus poedersneeuw kunt skieen.
Dat is een hele leuke skitechniek en als je al je hele leven skied is alleen op de geprepareerde piste niet altijd even uitdagend meer.

Hij was dus gewoon ergens aan het skieen waar het was toegestaan, maar nam wel teveel risico ivm lawinegevaar, maar om nu te zeggen eigen schuld dikke bult vind ik dus te kort door de bocht.
Beter had hij een lawineballon kunnen dragen om alle risico's uit te sluiten.
Dat is zoiets als een reddingsvest en zit in een rugzak en er zit ook een lawinepieper in zodat ze je sneller kunnen vinden, en in geval van een lawine plaast een ballon op tijdelijk om te zorgen dan je een grotere holte met lucht hebt als je bedolven bent en dus langer kunt andemen onder de sneeuw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 18 feb - 7:08

Zijn vriend met wie hij was gegaan droeg wel zo'n lawineballon, dan komt bij mij meteen de vraag, waarom droeg hij zelf dat dan niet?

Trouwens ik hoorde van een mail-vriendin van mij dat haar man (hij heeft contact met journalisten), dat Friso waarschijnlijk hersendood zou zijn...Of dit klopt weet ik natuurlijk niet...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 18 feb - 9:21

Lawineslachtoffers worden koel gehouden en langzaam opgewarmt zodat het bloed niet te snel gaat stromen.
Hij word dan langzaamaan bij kennis gebracht om te kijken wat zijn hersens doen.
Dat hij hersendood is is nog niet te zeggen.
Hij schijnt een hersenscan gehad te hebben waaruit bleek dat er geen zwellingen waren.
Verder weet niemand iets tot hij opgewarmd is en uit zijn sedatie word gehaald, alles wat word gezegd is speculatie,maar het kan best zijn dat hij hersendood is, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 18 feb - 10:41

Wat ik vanmiddag op t journaal hoorde was dat er een nederlands neurochirug toevalligmet zijn vrouw(journaliste) daar op bezoek was en met een oostenrijkse neurochirug in gesprek was over Friso.Zijn vrouw had gemeld dat zij journaliste was en dat ze alles wat ze hier in dat gesprek hoorde zou publiceren.

Zo ook dat Friso een hersenscan had gehad en idd. geen zwellingen waren.Ook had hij verder geen verwondingen.Het was alleen afwachten hoe de hersenen zouden reageren omdat hij toch ws. 20 minuten zonder zuurstof heeft geleefd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 18 feb - 10:46

Ja dat is wat wij hier ook hoorden op het nieuws en Dr Beaucourt - jullie waarschijnlijk ook wel bekend - wist dan ook nog te vertellen dat het momenteel nog koffiedik kijken is ivm wat er te gebeuren staat.

Hersenen 20 min zonder zuurstof kan in sommige gevallen nog allemaal goed komen maar het kan dus ook dat er blijvend letsel is - maar hij benadrukte nogmaals dat het nog veel te vroeg was om zich hierover te kunnen uitspreken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 23 feb - 23:26

Om 12.00 uur wordt in Innsbruck door artsen een toelichting gegeven op de diagnose en de prognose van de gezondheidstoestand van prins Friso. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst iets voor 08.30 uur bekend.

De NOS zendt de toelichting live uit op radio, televisie en Journaal24. De tv-uitzending begint om 11.56 uur, rond diezelfde tijd begint ook de radio-uitzending.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 23 feb - 23:36

Het ziet er volgens mij niet goed uit... 'Prins Friso getroffen door lawine' 3011143842 hopelijk hebben de artsen wel goed nieuws...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 0:26

Zeer ernstig hersenletsel Friso

Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt.

Als de prins wakker wordt, kan het maanden of zelfs jaren duren voordat hij herstelt. Dat zegt het hoofd van het artsenteam dat de prins behandelt in het academisch ziekenhuis van Innsbruck vrijdag tijdens een korte persconferentie.

Friso's hart stond 50 minuten lang stil, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen, aldus Wolfgang Koller.




Artsen hoopten aanvankelijk dat de schade aan de hersenen beperkt zou kunnen blijven door Friso's lage lichaamstemperatuur onder het pak sneeuw en later in het ziekenhuis. Dat bleek niet het geval.

De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging. De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Friso verder kan worden verpleegd.

Ik hoop het dat er nog verbetering komt maar ik denk, heel cu gezegt, als het mij overkomen was, was ik al dood en misschien zelfs al begraven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 0:51

Dat ziet er wel heel somber uit na deze slechte diagnose en ik ben bang dat Friso hier niet meer uitkomt zonder erge hersenbeschadiging.

Jemig 50 minuten reanimatie dat is toch wel heeeeeeeeeeel erg lang en ik vraag me af of men altijd in zulke gevallen zolang reanimeert.
Er staat toch altijd een bepaalde maximale tijd voor wat ik er tot nu toe altijd van begrepen heb?

Of Friso hier nu wel zo beter mee af is vraag ik me af.....

Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 1:18

Jah Wil normalieter gaat men door met reanimeren tot de arts stop zegt. Vaak is dat al na een goeie 20 min maar in sommige gevallen gaan ze langer door - vooral dus als er sprake is van onderkoeling etc omdat dan het lichaam langer zonder zuurstof kan.

In bepaalde gevallen, als het om hele bekende personen gaat zoals Michael Jackson toen en nu Friso en nog wel anderen voor hen - gaan ze langer door maar dan is de kans idd wel heel miniem dat ze ooit nog weer terug worden wat ze waren...

Wat Hans ook al zegt - ware het een van ons geweest - bedoel de gewone mens - dan waren we al lang dood en begraven 'Prins Friso getroffen door lawine' 878948377
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 1:36

Nou dan vind ik dat je in zulke gevallen dan maar beter af bent als de 'gewone' mens!!

Want schiet Friso hier nu wat mee op ondanks dat hij een prins is???
Ik denk het niet, integendeel!

Stel hij komt er wel ooit uit, wat is er dan nog van deze vitale man over??

Dat er gevochten word met alle mogelijkheden om een mensen leven te redden is natuurlijk altijd ok maar gaat dit dan niet te ver als je al zolang een hart stilstand hebt???
Prognose's zijn dan niet best, dat blijkt dan nu ook wel weer en dit zal vast niet het eerste geval zijn.
Men kan al veel in de medische wereld maar er zijn nog altijd grenzen.



Nee dan ben ik blij een 'gewone' mens te zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 1:43

Ik net zo hoor Wil... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 2:09

Wat een vreselijk nieuws! Ik had hetzelfde... 50 minuten reanimatie??? Wowwwww. Ze zeggen dat ze door de onderkoeling nog hoop hadden... tevergeefs blijkt nu dus. Of ze zolang door zijn gegaan omdat het een bekende is? Ja, hele goeie vraag. Het zou kunnen. Als dat zo is dan ben je inderdaad echt niet beter af 'Prins Friso getroffen door lawine' 957926538
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 7:24

Ja,ik had in het begin zoiets van als je 20 min. zonder zuurstof heb geleefd zou het misschien nog kunnen herstellen,maar nu ik gehoord heb dat ze wel 50 min. met reanimeren bezig zijn geweest ben ik toch wel bang dat het niet meer goed gaat komen.
Moch hij hier uitkomen dan lijkt het me voor de familie verschrikkelijk om hier mee te moeten leven.Stel je voor,een kasplantje te moeten verzorgen pff.

Nee,ik denk ook dat je dan beter een gewone burger kan zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 12:43

Ik vind het ook heeeeeel erg triest voor zijn gezin en familie, pfff die gaan geen makkelijke tijd tegemoet! 'Prins Friso getroffen door lawine' 3011143842
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 12:48

Wat ik ook zo extra triest vind is dat Mabel zelf haar echte vader verloor toen ze negen was (kwam met schaatsen in een wak terecht). Nu overkomt haar dochters waarschijnlijk hetzelfde op jonge leeftijd Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 12:53

Ja nou en we zagen hier ook belden over het hele gebeuren en als je dan weer ziet hoe hecht ze allemaal zijn dan is er toch iets wat wat steekt... t is schrijnend bedoel ik dan...

Heb toch meer met jullie kon fam dan met de onze 'Prins Friso getroffen door lawine' 1202303031 - ze zijn zo spontaan en spreken ook vlot met iedereen - dat kan van de onzen hier niet gezegd worden... zeker niet als het in een andere taal is dan hun Frans... 'Prins Friso getroffen door lawine' 878948377

Ik hoop ècht dat hun geen lange lijdensweg te wachten staat... wat Jan ook zegt... het bewuste kasplantje 'Prins Friso getroffen door lawine' 878948377

Oh en wat je zegt ja Clau... heel triest is dat dan idd ook weer... maakt alles nog extra moeilijk denk ik dan...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 13:10

Vreselijk zulk nieuws, maar zeg nooit nooit, heb dat van dichtbij meegemaakt met de zus van een buurvrouw, die kreeg op oudjaarsnacht en stuk ijzer tegen haar hoofd, ze stond bij een ijzere ton waar een vuurtje in werd gestookt en een voorbijganger gooide daar iets van vuurwerk in, en dat ding is dus ontploft, van de 30 omstanders was zij de enige die geraakt werd.

Ook zij heeft heel lang in coma gelegen, en de artsen wilde ook de stekker eruit trekken, haar ouders hebben dit geweigerd, en ze is wonder boven wonder bij gekomen na een lange tijd, wel was ze zichzelf niet meer, eerder een klein kind, dit heeft wel jaren geduurt, met revalideren, nu is ze weer zo ver dat ze weer haar oude werk heeft opgepakt en ze weer op zichzelf woont, ze is wel een heel stuk kwijt van voor het ongeluk, zo had ze net een huis gekocht en had een vriend, maar ze kende hem niet meer, heel erg lijkt me dat, kan met friso ook zo gaan, kom je bij en blijk je een vrouw en kinderen te hebben waar je niks meer van weet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 13:28

Super Joke dat deze vrouw er weer bovenop is gekomen!!
En uiteraard zijn er altijd medische wonders zoals men dat noemt Very Happy


Maar had deze vrouw dan ook een hartstilstand en daardoor lange tijd zuurstof gebrek dan, want dat is wat bij Friso dus nu speelt waardoor er deze slechte prognose van zware hersen beschadiging is gegeven?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 13:32

Nee die heeft heel lang zwellingen gehad in haar hersenen, hadden ze ook open gemaakt voor de druk, werd ook niks meer zeiden de artsen, ze had dus een grote hoofdwond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 13:36

Ah oke dus dat was wel een hele andere gezondheids situatie waardoor de coma was ontstaan.

Maar nogmaals super voor deze vrouw hoor en dat hoor je idd wel eens dat sommigen toch eruit komen terwijl ze al opgegeven waren!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyvr 24 feb - 21:17

Ja idd wat Joke zegt jaja - niet van zo dichtbij meegemaakt maar via via - ook een man die door een ongeluk in coma geraakte...

Waren ze ook tamelijk lang mee bezig geweest ivm reanimatie en was opgegeven... de familie was nog niet zover en wilde nog wachten en wonder boven wonder kwam ook die man toch nog uit de coma echter met dezelfde gevolgen als de dochter van Jook's buuf...

Man was getrouwd en had twee jonge kids maar daar wist hij niks meer van... zijn hele verleden was gewist...

Na lange revalidatie etc etc is ook hij weer zelfstandig geworden en kon ook weer gaan werken etc maar zijn verleden bleef gewist

Kende noch zijn ouders noch zijn vrouw en eigen kids meer... dàt moet ook ècht verschrikkelijk zijn voor àlle partijen denk ik dan... 'Prins Friso getroffen door lawine' 878948377
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyza 25 feb - 6:52

Nou dat is zeker toch ook heel naar als je niemand meer herkent van voor je coma.....jee wat zul je je dan ook qua gevoel mega alleen op de wereld voelen :( om zo vervreemd te zijn van alles wat je lief is.
Ook heel erg voor de familie etc zeg!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyma 27 feb - 8:02

ik zie het heel somber in en geloof niet dat het nog goed komt met friso !

De lol van off piste skieen snap ik ook niet maar ik zie skieen al helemaal niet zitten .

Ik zag ook op tv waar hij naar beneden is gegaan dat is voor mij net bungee jumpen nooit van mijn leven !

Mijn schoonma heeft afgelopen zomer een herseninfarct gehad en reaggeerde nergens op .ze ademde op eigen kracht maar het hele communicatie centrum was verwoest , ze was niet meer aanwezig op deze wereld maar krabde wel op haar hoofd , pakte aan haar kettinkje en zo nog wat dingen .Volgens de artsen geen vooruitzichten meer dan als een kasplantje liggen .We werden naar het advies gewerkt om de voeding en vochttoediening stop te laten zetten zodat ze zou overlijden .De allermoeilijkste keuze die je ooit moet maken ! Ik ben benieuwd hoe dat hier zal gaan Is dat anders als je prins bent ?

Gaan ze hem ergens neer leggen en laten liggen want revalideren kan toch echt alleen als je reaggeert op prikkels anders kunnen ze niks voor je doen als verzorgen .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyma 27 feb - 9:10

Dat lijkt mij ook 1 van de naarste en moeilijkste beslissing die je dan als familie moet nemen , dat kan ik me heel goed indenken Patries!

Maar ik denkt dat er niemand bij zijn volle verstand ervoor kiest om als plant in leven gehouden te worden....ik roep altijd al van bij mij de stekker eruit hoor, dit wil ik niet!!!
Voor mezelf niet maar al helemaal niet voor de familie etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyma 27 feb - 9:20

Wij hebben toen ook die beslissing moeten nemen voor mijn schoonmoeder,die lag in dezelfde situatie als Patries haar schoonmoeder.Ook ons werd de vraag gesteld of ze moesten stoppen met de behandeling of doorgaan.Ik mocht nog wel even mijn schoonzus bellen hoe zij er over dacht.Eigelijk heb je gewoon geen keus want wie wil nou iemant laten leven als een kasplantje,niemand toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptyma 27 feb - 9:23

Nee precies Jan dat is toch geen menswaardiog bestaan dan meer!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 15 maa - 7:08

friso is toch over gebracht naar londen .je hoort er verder helemaal niks meer over ben toch wel benieuwd hoe het nu met hem is
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 15 maa - 7:55

Ik denk dat we er verder ook niks meer over zullen horen, alleen als er echt nieuws is, dat was ook de uitdrukkelijke wens van de familie...
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 15 maa - 8:38

Ben het helemaal met jullie eens Wil en Jan - dat is geen menswaardig bestaan en dit doe je niemand aan vind ook ik maar voor de nabestaanden is het natuurlijk moeilijk beslissen soms heh

Ook ik vind dat ze Friso maar beter kunnen laten gaan maar wie ben ik heh Wink

Enne nee Patries en Syl we zullen idd niks meer horen tot het zover is dat er een of andere beslissing genomen werd
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 15 maa - 8:43

Ja, ik denk er eigenlijk ook wel zo over, want wat heeft hij nu, dit is toch niet menswaardig, maar ja voor de familie ligt dit heel anders denk ik zo...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Emptydo 15 maa - 12:03

Ja zo is het ook en ook ik ben best wel benieuwd hoe hde toestand nu is met Friso, maar zolang we geen nieuws erover horen, zal er ook wel geen verandering in zijn toestand zijn denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




'Prins Friso getroffen door lawine' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Prins Friso getroffen door lawine'   'Prins Friso getroffen door lawine' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

'Prins Friso getroffen door lawine'

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Kat aangevallen door vis
» Dieren dood door uitdroging na verhuizing
» Brandweer redt door ijs gezakte hond
» Geen logo provinciehuis door verliefde valken
» Problemen door toolbar veroorzaakt

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Nieuws-