IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Hollandse kersencake

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Hollandse kersencake Empty
BerichtOnderwerp: Hollandse kersencake   Hollandse kersencake Emptyvr 22 jun - 2:56

benodigdheden

200 gr zachte boter
400gr mix voor cake
3 eieren
50 ml melk
1 sinaasappel, schoongeboend
500 gr kersen, schoongemaakt en ontpit
45 gr pistachenootjes
poedersuiker

mixer
kleine bakplaat
kersenontpitter

Neem voor een snelle cake een pot kersen van 680 gr.
laat ze wel goed uitlekken
.

1 ¤ Verwarm de oven voor tot 180 graden C. Klop de boter in een beslagkom met de mixer tot een romige massa. Voeg cakemix, eieren en melk toe.Klop het heheel4 min luchtig op hoge snelheid. Rasp de helft van de sinaasappelschil erboven en roer dit door het beslag.

2 ¤ Schep het beslag op de met bakpapier beklede bakplaat en strijk het uit tot een plak van ca 2 cm dik. Verdeel de kersen erover en druk ze een beetje in het beslag. Verkruimel de pistachenootjes en strooi deze over het beslag.

3 ¤ Bak de cake in ca 20 min. goudbruin. Prik met een satéprikker in het midden van de cake. Als deze er weer schoon uitkomt, is de cake gaar. Laat de cake afkoelen en snij deze in kleine stukken. Bestrooi eventueel met poedersuiker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Hollandse kersencake Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hollandse kersencake   Hollandse kersencake Emptyvr 22 jun - 3:05

Dit is minder mijn ding - lust ik niet met verse kersen... ik lust ook niet met rozijnen ed...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hollandse kersencake Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hollandse kersencake   Hollandse kersencake Emptyvr 22 jun - 4:28

Paula schreef:
Dit is minder mijn ding - lust ik niet met verse kersen... ik lust ook niet met rozijnen ed...
dan schrappen we hem toch uit jou lijstjs Hollandse kersencake 1047857299
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Hollandse kersencake Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hollandse kersencake   Hollandse kersencake Emptyvr 22 jun - 5:28

Hahaha ja ok is goed hoor Hans - doe maar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Hollandse kersencake Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hollandse kersencake   Hollandse kersencake Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Hollandse kersencake

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Hollandse aardbeientaartjes
» Hollandse poffertjes met garnalen en gerookte zalm

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Lekker kokkerellen!-