IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptyma 17 sep - 1:12

maandag 17 september 2012

Olifant Indra van DierenPark Amersfoort is binnenkort uitgerekend na bijna 22 maanden zwangerschap. Vanaf vandaag kan iedereen Indra live volgen via drie webcams.

Vandaag is het zover; de webcams van DierenPark Amersfoort gaan live. Via de webcams kan iedereen de laatste ontwikkelingen volgen van de zwangere Aziatische olifant Indra. De bevalling kan live bekeken worden via www.babyolifantje.nl. ‘De zwangerschap verloopt zeer goed, dus wij hopen dat straks iedereen mee kan genieten van dit bijzondere moment’, aldus de dierverzorger.

Speciaal om er vanaf het begin bij te zijn, kan men zich aanmelden voor een sms-alert. DierenPark Amersfoort verstuurt een sms-bericht op het moment dat de olifant geboren is. Het bericht kost eenmalig € 1,50, dit bedrag wordt geheel geschonken aan het Wildlife Fund. Met de opbrengt worden de olifanten in het wild gesteund. SMS: babyolifantje naar 1008!

Vorig jaar november keken er midden in de nacht ruim vijftienduizend mensen naar de bevalling van de Indische neushoorn Saar. De website waarop te zien is hoe haar dochter Sunanda geboren wordt, is door meer dan een half miljoen mensen bekeken. Na aanleiding van de positieve reacties die het DierenPark nog steeds ontvangt, zijn er bij de olifanten nu ook webcams geplaatst. De webcams zijn mogelijk gemaakt door Eurofiber, zij verzorgen het glasvezelnetwerk van DierenPark Amersfoort.

DierenPark Amersfoort verwacht dat ook de kleine olifant veel volgers zal krijgen. Fans kunnen het Najaarsabonnement aanschaffen. Voor een paar euro meer dan het entreebewijs kan iedereen de kleine olifant de rest van het jaar niet alleen via de webcams, maar ook in het echt bewonderen.


http://www.babyolifantje.nl/


Laatst aangepast door Jolanda op do 1 nov - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptyma 17 sep - 3:30

Ooh wat leukkkkkkkkkkkk ik ga gelijk een sms sturen Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! 510000809 dat wil ik als het even kan niet missen natuurlijk en altijd oke om de olifanten in het wild daarmee ook nog te steunen!!!

Thnxxxx Jootje voor deze link! Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! 449753282
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptyma 17 sep - 5:03

Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydi 18 sep - 23:56

Oh wat super leuk dit - bedankt voor het plaatsen Jootje Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydo 1 nov - 0:46

donderdag 1 november 2012

Babyolifant van zo’n zeventig kilo geboren in DierenPark Amersfoort

Amersfoort heeft er een hele bijzondere bewoner bij gekregen. Na bijna 22 maanden zwangerschap is moeder Indra vanochtend rond half 6 bevallen van een kerngezonde babyolifant. Het is nog niet duidelijk of het een jongen of een meisje is. Indra was tijdens de bevalling samen met haar dochter Kina.

‘‘Geweldig om na lang wachten dit gezonde jong in de olifantenfamilie te mogen verwelkomen. Oudere zus Kina is erg nieuwsgierig en het is goed om te zien hoe de moeder de aandacht over de twee verdeelt,’’ zegt de trotse dierverzorger Bas Aalders.

Veel belangstellenden zaten vanochtend aan hun computerscherm gekluisterd. De bevalling was live te volgen via de webcams op www.babyolifantje.nl. In de loop van ochtend wordt op de site een filmpje van de bevalling geplaatst.

Het DierenPark is erg onder de indruk van de enorme belangstelling voor de babyolifant. Daarom organiseert het park vanaf morgen kraamvisite om de babyolifant te bewonderen. Dagelijks zijn vanaf half vier tweeduizend kraamkaartjes voor 5 euro beschikbaar. De kraamvisite start op 2 november en loopt tot en met 16 november.

Tijdens de twee weken kraambezoek kan tevens auditie worden gedaan voor de unieke Ode aan de Olifant. Om deze bijzondere geboorte te vieren nodigt het park iedereen uit om het muziekstuk Baby Elephant Walk in te studeren. Op zaterdag 24 november mogen de winnaars meespelen met een spetterende bigband die het muziekstuk tijdens de Ode aan de Olifant ten gehore zal brengen. Op www.babyolifantje.nl is meer informatie te vinden en kan iedereen zich aanmelden om de bladmuziek te ontvangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydo 1 nov - 0:54

En hier nog het filmpje van de bevaling,. Smiley15
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydo 1 nov - 0:56

Jaaaaaaaaaaaaa leuk weer he Jootje, ik kreeg vanmorgen al heel vroeg iets na 6 uur een sms van dierentuin amersfoort dat de kleine was geboren en heb toen ook gelijk via mijn foon even mee gekeken!

Geweldig weer om de kleine zo te kunnen volgen Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! 449753282
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydo 1 nov - 2:18

Prachtige beelden, ik zag ze net ook op tv, het kleintje kreeg een paar flinke schoppen van zijn moeder, weer iets anders dan een paar tikken op de billen wat ze bij baby's doen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptydo 1 nov - 6:46

Ja leuk hé? Zooo lief Smiley15 En indd zze geeft hem flinke schoppen hé? jeutje,. maar ja dat zal ook wel zijn om hem te laten saan,. ik weet het eigenlijk ook iet,.

Gisteravond keek ik nog ff voor ik naar bed ging en toen vond ik Imra al zo "gek" doen, toen zei ik al tegen Marcel dat dat nu niet lang meer zou duren,. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Emptyvr 2 nov - 7:20

Ik zag het op het nieuws van die kleine uk(nou ja,klein?).
Het kreeg idd. wat schopjes om in beweging te komen.Gaaf om te zien hoe mama dat doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!   Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Bevalling live te volgen! Babyolifantje geboren!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Bever geboren in beverburcht in de Biesbosch
» Zeldzame zeearenden geboren in de Brabantse Biesbosch

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: (Huis)dieren verhalen en vragen-