IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Gek visje op het strand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptydi 1 jan - 9:05



De mensen hebben de grootste pret met een opmerkelijk visje die ze op het strand vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptydi 1 jan - 22:45

hahaha wat een raar ding zeg Gek visje op het strand 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptywo 2 jan - 7:02

Dat is een Geoduck
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptywo 2 jan - 7:04



Wikipedia zegt er dit over:

De geoduck (Panopea generosa) is een in zee levend tweekleppig schelpdier. In het Nederlands wordt hij ook zwanenhalsmossel genoemd terwijl "zeepiemel" als bijnaam bekend is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptywo 2 jan - 7:18

Bedankt voor de uitleg Gek visje op het strand 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptywo 2 jan - 7:48

Was een keer bij Discovery bij "Dirty Jobs" een item over.
Ze worden " geoogst " voor comsumptie.
Vandaar dat ik het wist.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptywo 2 jan - 21:31

Sorry dat ik je moet tegenspreken Lil maar dit is ècht geen geoduck hoor maar wel wat wij hier kennen onder de naam "scheermesvisje" ik weet er niet de èchte naam van maar is in het Engels ook bekend als razor-fish en wel meer bepaald Manchots razor-fish

Dit is een geoduck
Gek visje op het strand GeoduckInHand

En dit is waar het hierboven om gaat (als je het filmpje op volledig scherm bekijkt kan je het beter zien Wink)
Gek visje op het strand 803px-Manchots_razor_fish_Jersey_3

Je ziet ze hier bij ons heel veel op het strand en het is heel lekker om te eten...

Enne jaja idd je kan ze vangen door zout te strooien hihi Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptydo 3 jan - 3:18

Haha wat grappig dit, zo ken ik ze niet, vindd altijd wel die schelpen, indd worden die schelpen scheermesjes genoemd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptydo 3 jan - 9:46

Ik kon het filmpje van de week niet zien en zag alleen die " piemel " uit het zand steken.
Dacht dat het een geoduck was want die ziet er als hij ingegraven is en zijn " kop " boven het zand uit steekt hetzelfde uit.
Nu kon ik het hele filmpje wel zien en het zijn idd scheermessen.
Vandaar dus het misverstand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptyvr 4 jan - 1:40

Ow hahaha ja dat had ik dus eerst ook hoor Lil en zag het pas goed als ik het filmpje kon zien Gek visje op het strand 1841922132 - het leek eerst wel een geoduck te zijn dat klopt... wist niet dat jij het filmpje niet kon kijken natuurlijk Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptyvr 4 jan - 7:37

Ik zag dat filmpje eerst ook niet,maar wat een vreemd beest eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Emptyzo 6 jan - 4:25

Wat een rare vis om te zien, lol Gek visje op het strand 1841922132
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Gek visje op het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gek visje op het strand   Gek visje op het strand Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Gek visje op het strand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Berendonck - het strand om de hoek in Nijmegen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Overige foto's en filmpjes-