IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 De jachttraining is weer begonnen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptydo 18 apr - 3:06

Gisteravond zijn de trainingen weer begonnen.
Het gaat weer om tien avonden van zo'n anderhalf a twee uur. We hadden het rijke bezit over twee helpers.
We gaan proberen om deze training wat meer de puntjes op de I te zetten.
Minder commando's geven dus en wat zorgvuldiger afwerken.
Wat dat betreft ging de eerste proef niet zo geweldig.
De eerste proef ging als volgt:
Er werd een dummy zonder dat de honden het zagen op zo'n 40 meter in een rechte lijn gelegd. We moesten de hond op de zitfluit laten zitten,vooruit sturen en halverwege weer laten zitten. Toen werd er een verleiding door de tweede helper die in het bos stond opgeworpen.we moesten de hond weer terug fluiten.daarna weer aan de voet zetten en de eende dummy in het bos laten apporteren. Na inname weer vooruit sturen en de dummy die daar al lag op laten halen.
Ik stuurde Yeda vooruit en gaf halverwege de zitfluit waar ze niet meteen op reageerde,daarna meteen het commando zit met weer de fluit erachteraan gegeven. Hier reageerde ze wel op. Daarna de komfluit,maar ze wilde de bossen in. Op mijn NEE reageerde ze goed en kwam ze terug.ze ging ipv voor me naast me zitten wat niet de bedoeling was.
Ze moest voorkomen. Ondanks mijn handelingen bleef ze volharden om naast me te gaan zitten. Toen maar even aangelijnd en haar voor laten komen.
Daarna weer het lijntje eraf en aan de voet gezet. toen mocht ze de verleiding apporteren. na de inname van de eend zette ik haar weer neer op de zitfluit en heb haar vooruit gestuurd.
Met op de helft nog een keer ondersteund vooooruit ging dit goed. Ze vond de dummy en kwam hem netjes afleveren.
De tweede proef bestond uit drie delen met twee honden.
Hond één moest een dummy uit het water apporteren en hond twee moest vooruit gestuurd worden op een witte dummy en na inname de hond het bos insturen waar ze een dummy moesten zoeken.
Yeda moest eerst de dummy uit het water apporteren,op zich niet zo moeilijk maar we moesten even op het afwerken letten,zoals het netjes afgeven,en op het commando schudden. Maar dat deed ze vrijwel meteen nadat ze de dummy had afgegeven. Hier moeten we even aan werken. De tweede proef in deze opdracht ging perfect,ze rende in één keer door naar de dummy die ook weer op zo'n 40 meter lag. Ze kwam hem netjes afgeven,we draaiden een kwartslag en ik stuurde haar meteen met een zoek apport het inmiddels wat donkere bos in. Even later kwam ze terug met de dummy.
Daarna gingen we al weer aan de koffie. Al met al was ik tevreden over een lekker avondje trainen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptydo 18 apr - 4:26

Nou Jan al met al vind ik het toch een goede prestatie van jullie beiden hoor - leuk dat het weer begonnen is heh... en ja die koffie... die hoort er gewoon bij heh - toch? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptydo 18 apr - 5:39

Ja echt wel,zonder koffie is het een stuk minder leuk hihi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptydo 18 apr - 7:48

Indd een goeie prestatie Wink en tja zonder koffie die heb je soms echt nodig. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptydo 18 apr - 22:46

Leuk joh dat het weer begonnen is en dat word weer genieten voor baas en hond dus De jachttraining is weer begonnen 510000809
Leuke hobby he Jan?! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptyvr 19 apr - 0:10

Jaaaa echt wel! Je bent lekker buiten met je hondje,wat wil je nog meer he! De jachttraining is weer begonnen 449753282
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptyvr 19 apr - 11:04

Zeker weten en het schept ook een hele goede band tussen jullie! De jachttraining is weer begonnen 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptyzo 21 apr - 23:27

Ook dat is helemaal waar!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptyma 22 apr - 21:44

Klopt idd jaja De jachttraining is weer begonnen 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Emptyma 22 apr - 22:48

Ja dat is zker helemaal waar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




De jachttraining is weer begonnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De jachttraining is weer begonnen   De jachttraining is weer begonnen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

De jachttraining is weer begonnen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» weer een avondje jachttraining

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: (Huis)dieren verhalen en vragen-