IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 reiger

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 1:39

Wij (buren en ik) zijn al vanaf 10 uur bezig om 2 reigers uit onze tuin te weren.
1 vis heeft de buurman al weg, en om de 10 min. komen die krengen weer, ik heb nog oud gaas en dat willen o schit daar heb je hem weer, pffff die zijn nog groot ook zeg:shock: dat gaas willen we nu over de vijver leggen.
Die slimmerts gaan tussen het vissers draad staan.
Ik ga ff de buurman helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 2:08

Ow ja Ilse dat zijn echte vissen vangers voor je het weet heb je de vijver leeg, maar ik vind het wel pracht vogels om te zien!

Ze zullen natuurlijk ook wel honger hebben omdat de wateren dicht zijn gevroren :( succes met het gaas spannen!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 2:59

Jeetje,ik hoop dat je het in de hand kunt houden.
Die regers zijn niet voor één gat te vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 6:28

Ik zag vrijdag ook een reiger en wel pal voor mijn neus. Heel bijzonder want ze zijn erg schuw.
Ze zitten nooit in deze woonwijk - ze wonen in het reigersbos aan de overkant van het kanaal.
Maar met dit weer komen ze hier om te kijken of er wat voedsel te snaaien valt. Gelijk hebben ze!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 7:15

Ja idd ook die dieren hebben nu natuurlijk honger en Cien moet ook de vijver elk jaar weer toedekken met een net zeg maar - verders voedt zij ze haringen - vinden ze lekker en komen nergens meer aan nu Wink

Ik wil het nu niet bepaald krengen noemen reiger 1002307451 - ze hebben honger net als alle andere dieren die geen eten kunnen vinden nu reiger 1371890812
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyzo 12 feb - 7:18

Ja het is de natuur. Maar goed het is wel vervelend als je vissen eruit worden gevist natuurlijk. Dan inderdaad maar een netje spannen reiger 4033585029
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyma 13 feb - 2:00

Claudia schreef:
Ja het is de natuur. Maar goed het is wel vervelend als je vissen eruit worden gevist natuurlijk. Dan inderdaad maar een netje spannen reiger 4033585029

Ja, vooral als je koi-karpers hebt die idioot duur zijn. Mijn zus had er, toen ze nog met haar ex samen was, 16 van gekocht. Ze had dan ook een grote vijver.
Binnen een dag waren ze allemaal verdwenen, ze zag de laatste nog spartelen in de bek van een reiger...
reiger 4252409285 reiger 2322705747
Kocht ze nieuwe koi's? Nee, ze zou wel gek zijn. reiger 1650420678
De vijver was ook te groot om een net te spannen.
Maar wat zonde van het geld!
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyma 13 feb - 3:23

Ohja zeg dat is opzeker ook zonde dan hoor San...

Cien's vijver is ook niet bepaald klein maar onder ons 3 lukt het nét om een net erover te gooien in de winter (ook om bladeren en eikels etc tegen te houden)

In de zomer moet er niks over - reiger kan niet bij de vissen want is zo aangelegd dat hij hoegenaamd niet bij de vissen kunnen - die kunnen schuilen onder een overhangende rand zeg maar

Heeft ze zo laten aanleggen omdat zij in de vliegroute van de reigers zit en ze niet continu wat over de vijver wilde hebben
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyma 13 feb - 3:55

Nee je hebt natuurlijk ook geen vijver om er steeds een net over te moeten doen.

Maar wat zonde van die koi's Sandra!!! Zo zeg, dan ben je wel even heel verdrietig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyma 13 feb - 4:20

Cien heeft het wel goed aangepakt, Paula! Heel slim.

Inderdaad best verdrietig van die koi's, Claudia.
Ik was er namelijk bij toen ze feestelijk in de vijver werden bijgezet.

Hoor ik 's avonds bij thuiskomst dat ze er niet meer zijn...
reiger 4252409285

Maar reigers zijn óók dieren reiger 4144389020en die volgen hun natuur. Daar kan je niet boos op zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Emptyza 17 maa - 2:47

een reiger is natuurlijk een ramp voor mensen met een vijver .ik zie er ook vaak 1 hier bij de buren maar voor mij is de reiger zo 'n machtig mooi dier ik kan er zo van genieten als hij langs de slootkant staat en op de vlucht gaat omdat die golden van mij wil gaan zwemmen reiger 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




reiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: reiger   reiger Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

reiger

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Reiger op dak
» De bewuste reiger
» De reiger weer een keertje op bezoek gehad...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: (Huis)dieren verhalen en vragen-