IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Empty
BerichtOnderwerp: Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees   Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Emptyvr 24 feb - 21:28


Nederlandse onderzoekers zijn bezig met een wereldwijd revolutionaire proef: ze hebben vlees laten groeien uit stamcellen, zo meldt Elsevier. Het is de bedoeling dat het synthetische vlees in oktober de grootte van een hamburger heeft aangenomen. De bollebozen van de Maastricht University gebruiken stamcellen van slachtafval, waaruit ze strips spierweefsel laten groeien. Door deze te mixen met bloed en vetcellen komen ze volgens henzelf dicht in de buurt bij echt vlees, zonder dat er dieren het loodje moeten leggen. Deze hoeven dan alleen nog maar als donor te fungeren. Het is te betwijfelen of je graag een hap wilt van het über-ecovlees, want "we moeten nog werken aan de smaak" aldus professort Mark Post tegen de BBC. Goedkoop is de 'nep'-hamburger overigens ook niet: wanneer hij in oktober fastfoodvormen heeft aangenomen zal het reageerbuisvlees ongeveer 250.000 hebben gekost om te maken


Smakelijk eten, geef mij maar een lekker biefstuk van de haas

Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees   Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Emptyvr 24 feb - 21:39

Shocked daar pas ik ook voor hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees   Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Emptyza 25 feb - 6:43

Vegetarische burgers smaken ook super lekker hoor, en heb je ook in vele varianten als vlees vervangers dus daar heb je dit onderzoek toch niet voor nodig ook al snap ik de achterliggende gedachte heel goed
en vind ik dat helemaal oke!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees   Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Nederlanders ontwikkelen echt nepvlees

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Wat een verbluffende aanblik... écht prachtig!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Nieuws-