IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Hygiënisch restaurantje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyzo 26 feb - 2:15

Een bezoeker merkt op dat het wel een heel schoon en hygienisch restaurantje is.
"Orders van de baas," zegt de ober, "hij gaat daar heel ver in.
Wij hebben bijvoorbeeld allemaal een vork in onze zak, zodat we geen brood met de hand op uw bord hoeven te leggen.
En de mannen onder het personeel hebben allemaal speciale broeken met een rits en een koordje zodat we daar om te plassen niet aan hoeven te komen."
"Maar hoe krijg je hem dan weer op zijn plaats?" vraagt de verbaasde bezoeker.
"Nou, hoe de anderen het doen weet ik eigenlijk niet, maar ik gebruik altijd mijn vork."
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyzo 26 feb - 4:59

Hygiënisch restaurantje 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyzo 26 feb - 6:21

Hygiënisch restaurantje 1841922132
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyzo 26 feb - 9:01

Lekker fris.Hygiënisch restaurantje 4144389020 Hygiënisch restaurantje 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyzo 26 feb - 10:18

Jan schreef:
Lekker fris.Hygiënisch restaurantje 4144389020 Hygiënisch restaurantje 1768083007

Ja Jan, hoe is het eigenlijk in de bakkerij gesteld met de hygiene, hebben jullie zo'n knijper van de baas gekregen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyma 27 feb - 3:22

Man schei uit,we komen niet eens meer aan ons werk toe,we zijn de hele dag aan het schoonmaken.

Gekheid natuurlijk maar de eisen worden wel steeds strenger.Zo mogen er ook geen ramen meer open staan zo nder horren erin.Hygiënisch restaurantje 4252409285Er zal maar eens een vliegje binnen komen vliegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyma 27 feb - 4:35

Jah kijk Jan... ik snap het ook allemaal niet hoor dat het nu zooooo heel erg streng moet allemaal... want anders niet hygiënisch...

Maarrrrrr dan ga je ergens heen zoals bij ons hier bvb Bokrijk... is een soort van museeumpark of hoe moet ik het noemen...

Oude huizen zijn daar weer opgebouwd en je kan er dus allerlei zien en beleven zoals het er "vroeger" aan toe ging.

Zo kan je ook biologisch geteelde groenten kopen - kleinschalig natuurlijk maar vooral ook is er een pottenbakkerij zoals "vroeger" etc etc...

En nu komt het - er wordt daar ook ambachtelijk brood gebakken - komt NIKS maar dan ook NIKS aan te pas van alles wat jullie in de bakkerij zien aan benodigheden ivm dat alles hygiënisch moet...

Gewoon een houten tafel en deegrol etc etc - nou ja alles gelijk vroeger heh dus mèt inbegrip van de vliegen en bijtjes hihihi

Dat brood kan je dan kopen - waar dat ongedierte dus ook al opgezeten heeft en daar wordt dan niks op gezegd... niks dat het onhygiënisch zou zijn etc etc...

Nou neem ik aan er moeten wel richtlijnen zijn heh en er moet opzeker ook controle zijn want ken iemand die zulke controles doet en zal maar niet vertellen wat ik af en toe te horen krijg Wink maar ik vind wel dat heden ten dage alles heel erg overdreven wordt hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyma 27 feb - 8:05

Daar heb je helemaal gelijk aan Paula.
Ik had het er laatst nog over met zo'n haccp inspecteur(of hoe dat dan ook mag heten).Ik zeg tegen die man"door al die regeltjhes kan toch niemand meer een afweer systeem opbouwen?" Daar gaf hij me wel gelijk in maar hun kunnen ook niet anders zegt hij,want dat schijnt te komen door al die E nummers die verplicht vermeld moeten worden pfff.Schiet mij maar lek zou ik zeggen.Hygiënisch restaurantje 4252409285

Zo mag je idd. bijna geen hout meer gebruiken ivb met het gaan splinteren,alles moet glad.Je mag dus ook geen houten werkbanken meer.De vloer moet ook naadloos zijn en nog meer van suks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptyma 27 feb - 9:35

Dat er bepaalde maatregelen gewoon wettelijk verplicht zijn vind ik wel een goeie zaak hoor ook al is de vraag of het wel echt nageleefd word.
En ach weten wij veel wat er allemaal in die grote fabrieken gebeurd aan 'viezigheid' wat in klaargemaakte produkten terecht komt???Hygiënisch restaurantje 3504419324

En denk je nou werkelijk als er in een restaurant een duur stuk vlees op de grond valt dat ze dat dan weggooien??
Dat word even onder de kraan afgespoeld of afgeveegd met een servet of andere doek etc en de klant weet van niets.....en zolang die vind dat het lekker gesmaakt heeft.... Wink

Ik wil er niet eens te lang bij nadenken joh Hygiënisch restaurantje 1768083007 anders durf je toch niets meer te eten?


Ow ja en stonden vroeger de bakkers ook niet met een sjaffie in de mond deeg te kneden en viel er weleens as in??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:22

O ja hoor,ik heb ook nog wel gerookt in de oude bakkerij.Maar wel altijd opgelet dat er geen as ergens in kwam.


Zo mag je ook geen kopjes of mokken meer hebben waar je koffie uit drinkt,dat moet tegenwoordig roestvrij staal zijn.Plastic mag ook niet eens,dat kan ook kapot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:29

Maar er zijn er wel waarbij dat wel gebeurde hoor, heb ik als kind zelf gezien in een bakkerij in de buurt waar de deuren weleens open stonden en je de bakkers aan het werk kon zien.

Het rook er altijd heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker en als kind hoopte je dan altijd een lekker warm broodje te krijgen wat niet gebeurde, helaas hihi Wink

Maar ongetwijfeld zullen er best nog zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen, maar dat is wel met meer dingen zo Wink

Goh ik weet nog wel dat ik ooit als meisje van 14 jaar bij een snackbar vlakbij mijn school toen met een stel meiden een kroketje bestelde....terwijl de kroketten in het vet werden gebakken zat die vent in zijn neus te peuteren en even later wou hij met diezelfde hand de kroketten in de bakjes doen, tang had ie nog nooit van gehoord Wink ............nou ik heb toen samen met de andere meiden bedankt....oe wat was die vent toen kwaaaaaaaaad op ons hahahaha Hygiënisch restaurantje 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:38

Hihi,dat kan ik me wel een beetje voorstellen,die brutale meiden.Hygiënisch restaurantje 1841922132 Maarja,moet hij ook maar niet uit zijn neus lopen peuteren.

Over zo'n snackbar weet ik ook nog wel een leuke.
Ik zat vroeger toen ik klein was(jaar of 12) op een drumband.Na afloop van de repetitie gingen we altijd bij een naburige automatiek patat met knakworst halen voor een kwartje.Op een gegeven moment zat er geen knakworst maar een kroket bij die patat.Het ding was niet te kanen en ik besloot er iets van te zeggen hihi.

Ik belde aan bij dat loketje waar je geld moest wisselen en zei tegen die vent"Meneer die patat is al niet te eten maar die kroket is helemaal niet te kanen en ik gooide tegelijkertijd die kroket door dat luikje.Ook deze eigenaar was behoorlijk kwaad hihi.

Kan je nagaan,nu heb je tuig maar toen ook wel hoor hihi.Hygiënisch restaurantje 1650420678


Laatst aangepast door Jan op di 28 feb - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:43

Hygiënisch restaurantje 1841922132 Ook een leuk verhaal Jan hihi Hygiënisch restaurantje 510000809 maar ach echt tuig waren we toch niet?? Hygiënisch restaurantje 4033585029
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:48

Nee welnee,dat was gewoon ondeugend hihi.Hygiënisch restaurantje 1841922132
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:54

Precies Jan!!!! Hygiënisch restaurantje 4033585029 Maar je mocht zeker wel zeggen als iets niet smaakte, toch hihi maar ik vind het een giller zoals jij het deed.....door het loketje terug schuiven hahahahaha Hygiënisch restaurantje 1841922132
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 3:57

Nou,het was meer gooien hoor Wil hihi.Het was zo'n luikje wat hij toen opendeed.Ja toen was er ook al een vrijheid van meniningsuiting he hihi.Hygiënisch restaurantje 1841922132
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Emptydi 28 feb - 9:45

Hygiënisch restaurantje 1841922132 Hahaha ik zie het al helemaal voor me hoor hihi maar dan had ie maar betere kroketten moeten verkopen, toch? Hygiënisch restaurantje 4033585029
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Hygiënisch restaurantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hygiënisch restaurantje   Hygiënisch restaurantje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Hygiënisch restaurantje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Onze moppenhoek-