IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyzo 26 feb - 22:45

De helft van de mensen met een bijstandsuitkering ervaart nu door het contact met de gemeente ''dwang en drang'' om aan het werk te gaan.

''Dat ze de plicht hebben om te solliciteren en daarbij iedere vorm van werk dienen aan te pakken, ervaart slechts een klein deel van de bijstandsontvangers. Dit is onaanvaardbaar.''
Dat schrijven minister Henk Kamp en staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) maandag aan de Tweede Kamer.

De twee VVD-bewindsmannen werken al een tijd aan aanscherping van regels, zodat werklozen meer gestimuleerd worden om te gaan werken. Daarbij willen ze gemeenten meer voorschrijven hoe ze mensen uit de bijstand activeren.

Verschillen




Volgens Kamp en De Krom zijn er grote verschillen in de wijze waarop gemeenten de bijstand uitvoeren en hebben gemeentelijke medewerkers een grote beoordelingsvrijheid.

''Er zijn medewerkers bij de sociale diensten die de activerende principes van de bijstand goed toepassen, er zijn er ook die dat niet doen. Een eenduidige activerende aanpak is gewenst",' schrijven zij.

Wetsvoorstel




De staatssecretaris komt hiertoe met een wetsvoorstel. Met deze wet in de hand kunnen gemeenten iemand in de bijstand die niet of onvoldoende meewerkt om aan het werk te komen, beter aanspreken volgens De Krom.

Dat kan betekenen dat iemand zijn uitkering verliest als hij een baan weigert, niet zijn best doet om deze te behouden of niet bereid is een langere reistijd van en naar het werk te aanvaarden.

Uitkering




Kamp kondigde in november vorig jaar al aan dat iemand in de bijstand die niet wil verhuizen voor een baan, zijn uitkering kan verliezen.

Dit kwam hem op kritiek te staan in de Kamer. Ook regeringspartij CDA vroeg zich af of de VVD-bewindsman niet doorschoot en of mensen met een gezin niet in de problemen komen.

Kamp zei toen dat dit soort vragen aangeeft hoe vaak allerlei redenen worden bedacht waarom werklozen niet een baan hoeven te accepteren en ''precies de reden is'' waarom sommigen in een uitkering blijven zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyzo 26 feb - 22:50

Makkelijk praten voor een vent die zelf nog nooit heeft gewerkt en door zijn partij van het ene leuke baantje naar het andere word geschoven. En hebben ze even niets voor hem, dan is er toch nog de wachtgeldregeling waar geen termijn aan gesteld is en hij op zijn gemak kan wachten tot er iets nieuws voor hem gevonden word
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 0:29

Daar heb je helemaal gelijk in hoor Hans!
En het is altijd makkelijk praten als jezelf niet in zo'n situatie zit en gezegend bent met een riant salaris en de daarbij behorende wachtgeld regeling!

En dan ook nog maar makkelijk kletsen over het feit dat je dan maar moet verhuizen...als je al in de bijstand zit wie betaald dat dan voor je afgezien van het feit dat je alles dan maar zo achter je moet laten.

Stel ik woon straks op mezelf en kom bv ook in de bijstand terecht...en er zou een baantje voor me zijn in bv het westen moet ik dan als alleenstaande vrouw maar verkassen daar naar toe waar ik helemaal niemand ken etc etc, dat vind ik toch echt geen prettig idee hoor!!
Ik ben echt niet bang uitgevallen maar dat zou me ook een heel onveilig geven!

Nee die lui achter hun bureau hebben maar makkelijk lullen, de praktijk is zoals altijd zo anders!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 3:34

Lieve schat,je kent mij toch??Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan 1841922132

Maar je hebt gelijk hoor,ze hebben daar makkelijk kletsen in den Haag!
En wat denken ze dan van de ouderen die met hun 60e op straat komen te staan omdat ze geen plaats meer voor je hebben?Die moeten dan nog 5 of 7 jaar blijven soliciteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 3:36

Ach ja maatjuhhhhhhhhhhh dat is ook zo, gelukkig maar dan Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 6:20

Ik vind dit ook zo kort door de bocht allemaal. Moet je zien in wat voor een tijd we leven: crisis, huizenmarkt zit op slot (vindt maar eens een woning), werkgevers kunnen alles vragen wat ze willen waardoor je ècht niet maar zo een baan hebt (soms staat er trouwens bij een vacature ook een bepaalde straal waarbinnen je moet wonen om de baan te kunnen krijgen). Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Natuurlijk vind ik wel dat iedereen zijn/haar best moet doen om uit een uitkering te komen! Er zijn er altijd die het wel best vinden zo en dat is ook niet de bedoeling, want uitkeringen kosten ook klauwen vol met geld.

Maar die Kamp en al dat soort lui hebben wel heel makkelijk lullen met hun vette salaris en connecties die ze altijd wel verder helpen aan een baan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 6:49

Ach t is idd allemaal zoooo verschrikkelijk krom heh - en hier al niet veel beter... ik weet niet waar het allemaal heen gaat maar leuk is wel anders...

Voor jongeren is er helemaal geen vooruitzicht op "toekomst" Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan 878948377 Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Emptyma 27 feb - 9:00

Klopt helemaal Clau het is echt triest met de hele maatschappij qua werk etc etc en ik las vanavond ook nog weer dat gemeentes meer druk moeten zetten om werklozen aan werk te helpen......ja hoe dan???

We zitten alweer in een recessie dus er zullen ook weer klappen gaan vallen op de arbeidsmarkt en dan zitten ze vanuit Den Haag de gemeentes hier mee op hun nek Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan 4144389020

Volgens mij zijn ze daar in Den Haag zelf ook helemaal de weg kwijt en goed ook, achterlijk zooitje bureaucraten daar!!! Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan 4144389020
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan   Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Helft in bijstand voelt drang om aan het werk te gaan

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Gevangenis vs. werk
»  eentoning werk
» Veel werk
» man komt thuis van zijn werk

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Nieuws-