IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Kaketoe van 92 jaar oud...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 8:07

https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=VLm6MFv-WI4
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 9:02

Vind het wel zielig hoe hij eruit ziet hoor, kaal en met een veel te lange snavel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 9:05

Arme kaketoe , ze hadden de snavel wel beter bij mogen houden .
Ook al is de vogel oud , de ondersnavel is veelste lang en als ze alles beter bij hadden gehouden was de boven snavel ook stukken beter geweest .
En dan zo kaal , ik denk dat deze vogel heel weinig aandacht heeft gehad en daardoor is gaan plukken .
Heb medelijden met de vogel Kaketoe van 92 jaar oud... 1727276839
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 9:11

die is aandacht en verzorging te kort gekomen denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 9:20

Dat is wel heel zeker hans , want deze vogel ziet er gewoon baar slecht uit en dat heeft niks met zijn leeftijd te maken daar geloof ik echt niks van .
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 9:50

Aaaaah het arme diertje zeg... wat sneu dit... hoe kan ie nou nog goed eten ook Kaketoe van 92 jaar oud... 957926538
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 11:33

Ja ik vind hem er ook triest bij zitten hoor, van de boven snavel is een gedeelte weg en hij ziet er heel kaal uit. Crying or Very sad

Hij leeft nu in een dierentuin las ik, maar als je het commentaar eronder leest zeggen sommige mensen dat hij het toch naar zijn zin daar heeft en dat dit allemaal door zijn ouderdom komt.......
het laatste weet ik ook niet of dat wel zo is.

Misschien weten de andere gaaien kenners hier dat wel of dat door ouderdom zo kan met die snavel etc?

Je ziet wel op het filmpje dat hij nog wel op zijn gemakkie zit, kijk maar naar zijn tongetje wat bij het bekende snavel knarsen hoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 12:26

Poeh ja lastig zeggen hoor. 92 jaar!!!! Hoe ziet een mens er dan uit hè? Ook niet zo fraai meer. Dus dat een gaai van die leeftijd er ook niet meer tiptop uitziet, is op zich niet zo gek.

Daarbij weet je ook niet wat ie allemaal heeft meegemaakt in al die jaren. Die zal vast meerdere eigenaren hebben gehad.

En sinds wanneer ziet ie er zo uit? Als dit van de laatste jaren is, dan kan het maar zo ouderdom zijn.... ik weet niet van veel gaaien af die al zo oud zijn. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Misschien is die snavel wel zo broos dat bijknippen ook niet handig meer is? Het verlies van veren is ook niet altijd een teken van verveling. Deze is op zijn kop ook kaal. Het kan ook een allergie zijn bijvoorbeeld. En wie weet verliezen kaketoes van die leeftijd wel hun veren. Net als dat mensen kaal worden...

Tja ik vind het dus een lastige. Als deze kaketoe nou 30 was geweest en er zo uitzag dan was het mijn inziens een ander verhaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 12:34

Tja daar zit een hoop logica in met wat je zegt Clau, thnx voor je antwoord! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyza 4 feb - 23:49

Ik heb er niet zo heel veel verstand van en kan alleen Caro als vergelijkmateriaal gebruiken, en de 2 papegaaien van een vriendin van me.

Het lijkt me niet dat hij zichzelf zo kaalgeplukt heeft, borst en rug kan hij bij maar de kop is wel erg lastig, zoniet onmogelijk om te plukken.

Die snavel heb ik wel eens vaker gezien zo bij papegaaien, tenminste de bovensnavel zo afgebroken, wel eens gezien in een opvangcentrum, ze schijnen er wel last van te hebben, maar met speciaal voer goed te overleven.

Zijn krobje zit lekker vol dus hij zal best kunnen eten.

En dan wat hij doet met zijn tong en snavel, dat doet Caro ook, en hij knijpt er ook zijn oogjes mee dicht. Bij Caro duid dat op groot genoegen en hij knast dan lekker en knijpt met zijn oogjes, wij noemen het chinezen.

Als hij dat doet is ie een beetje soezerig en rust lekker uit.

Ik weet niet of deze vogel echt 92 ofzo is, maar oud is hij wel.

Ik vind het wel geloofwaardig, hoewel kaal, is dat denk ik niet van plukken.

Maar goed ik ben geen expert en kan alleen op persoonlijke ervaring en observatie mijn mening geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyzo 5 feb - 1:24

Lil jij ook bedankt voor je antwoord hoor Kaketoe van 92 jaar oud... 510000809 en wat jij ook al zegt over dat tongetje en snaveltje dat deed Shandor ook altijd en is ook een teken dat ze totaal ontspannen zijn dus lekker in hun hummetje Very Happy

En dat zie ik deze kaketoe ook doen dus wat dat betreft lijkt ie me ook goed in zijn hummetje
en niet gestrest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Emptyzo 5 feb - 7:04

JA Clau en Lil er zit idd heel wat logica in wat jullie zeggen... kop kan ie idd niet kaalplukken... niet bij nagedacht eigenlijk en dat tongetje - ja dat zag in de onze ook doen als ie zich goed voelde...

Dus zal idd allemaal el goed zitten denk ik dan ook Kaketoe van 92 jaar oud... 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Kaketoe van 92 jaar oud... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kaketoe van 92 jaar oud...   Kaketoe van 92 jaar oud... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Kaketoe van 92 jaar oud...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Kaketoe imiteert zijn vrouwtje
» Oma is 100 jaar
» de laatste van dit jaar
» `12,5 jaar getrouwd.
» Twintig jaar getrouwd

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Overige foto's en filmpjes-