IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Verse mosselen met bockbier

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Emptydo 11 okt - 2:45

hoofdgerecht voor 4 personen

Ingrediënten

2kg mosselen maat L
2 teentjes knoflook geperst
350 gr mosselgroenten
3 el olijfolie
1 fles herfst bockbier
2 dl slagroom
20gr bladpeterselie [i]grofgehakt/i]

extra, grote soep of mosselpan

Bereiding

* 1 Zet de mosselen onder water in de gootsteen en verwijder de drijvende en kapotte schelpen. Was de mosselen goed.

* 2 Verwarm de olie in de pan, voeg de mosselgroenten en knoflook toe en fruit in ca 2 min. Voeg dan de mosselen, het bockbier, de slagroom en de helft van de peterselie toe. Doe het deksel op de pan en draai het vuur hoog. Schud de pan af en toe om en kook de mosselen in 5 min tot alle schelpen open zijn. Verwijder eventueel de dicht gebleven schelpen.

* 3 Schep de mosselen in een vergiet en vang het kookvocht op. Doe de mosselen in een grote schaal en schenk het kookvocht terug in de pan. Kook het vocht een beetje in en roer de rest van de peterselie er door heen.

* 4 Serveer er Vlaamse frieten bij
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Emptydo 11 okt - 3:26

Ik lust heel erg graag mosselen en ga dit denkelijk ook eens proberen...

Is weer is wat anders Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Emptydo 11 okt - 21:16

BRRRRRR ik doe niet mee Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Emptydo 11 okt - 23:17

Mosselen, heel lekker,ik eet er dan meestal stokbrood bij en voor een kg draai ik mijn hand niet om:D
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Emptyvr 12 okt - 2:22

Nou en ik eet er frietjes bij en doe ook makkelijk een kg binnen hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Verse mosselen met bockbier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verse mosselen met bockbier   Verse mosselen met bockbier Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Verse mosselen met bockbier

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Vlaamse mosselen met selderij en room

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Lekker kokkerellen!-