IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 Tips voor eieren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptyvr 9 maa - 4:28

Ook na de THT datum zijn eieren vaak nog prima te eten.

Om te checken of een ei nog goed is dompel je het in een bakje water. Wanneer het ei zinkt dan is het nog goed. Blijft het drijven dan is het rot. Dit omdat er dan gas is gevormd door het rottingsproces.

Doe wat zout en/of azijn in het water als je een ei kookt. Dit voorkomt kapotkoken.

Om eieren makkelijker te kunnen pellen moet je ze laten schrikken. Zet ze na het koken direct onder een koude kraan.

Het duurt vaak een tijd voordat gekookte eieren koud zijn en dat is vervelend als je ze snel wil gebruiken voor bijvoorbeeld een koude salade. Om ze sneller af te koelen: pel de eieren en leg ze daarna in een bak koud water. Doordat het ei warm is, zal ook het water verwarmen. Vervang het water dan eventueel 1 of meerdere keren met nieuw koud water.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://whatsup.actieforum.com
Gast
Gast



Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptyza 17 maa - 2:34

bedankt voor de tips !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptydo 5 apr - 20:20

Ik zag laatst in een kookprogramma ook nog een handige tip voor als je eieren bijvoorbeeld wilt gebruiken als garnering voor salades of iets dergelijks.

Het is dan namelijk wel mooi als de eidooier in het midden van het ei zit wanneer je er plakjes van maakt.

Zet de pan water op het vuur en breng aan de kook. Ga dan rondjes roeren in het water en doe het ei/de eieren erin. Blijf nog ongeveer een halve minuut rondjes draaien in het water zodat de eieren meedraaien waardoor de dooier in het midden blijft. Daarna is het eiwit wel redelijk gestold en kan je stoppen met draaien en de eieren verder laten koken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptydo 5 apr - 22:02

Tips voor eieren 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptydo 5 apr - 22:05

Ik kook mijn eieren altijd in de magnetron, staand in een houder, kan er dus niet bij om te roeren Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptyvr 6 apr - 6:57

Hans schreef:
Ik kook mijn eieren altijd in de magnetron, staand in een houder, kan er dus niet bij om te roeren Very Happy

Maar stelllll dat je ooit voor de garnering eens mooie eieren wil... dan weet je nu hoe het moet Tips voor eieren 1768083007
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Emptyvr 6 apr - 10:52

Hey goeie tips zeg!! Tips voor eieren 510000809
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Tips voor eieren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor eieren   Tips voor eieren Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Tips voor eieren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Gevulde eieren
» Eieren gered zwanennest uitgekomen
» Indiase vrouw broedt op eieren van pauwen
» Tips tegens statisch haar

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Allerlei tips :: Huis-, tuin- en keukentips-