IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...Ben je hier als gast? Klik dan even hier voor meer info...  




Deel
 

 EU: verbied gratis tasje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptyma 26 maa - 22:53

De Europese Commissie komt met een rapport waarin staat dat ze wil dat plastic tasjes voortaan verplicht geld kosten. De commissie onderzocht zelfs of plastic tassen bij winkels helemaal verboden konden worden, maar dat bleek juridisch niet haalbaar. De PVV en MKB-Nederland zijn boos over de Brusselse bemoeienis en willen dat het plan wordt geschrapt.

Verbijsterd
Bij de PVV wordt verbijsterd gereageerd op het voornemen om het milieu te sparen. „Waar bemoeit Europa zich in godsnaam mee”, vraagt Kamerlid Richard de Mos zich af. „Laten ze zich bezig houden met belangrijke zaken. Het is vijf voor twaalf in de economie en dan gaan ze ’ondernemertje pesten’.” De PVV heeft liever dat consumenten en ondernemers zelf mogen kiezen hoe en of ze het plasticverbruik aanpakken: „Je kunt gewoon een tasje weigeren en je eigen linnen tas meenemen.”

Gratis
In Nederland en in de meeste andere EU-landen worden nog veel tasjes gratis weggegeven. De Europese Commissie ziet een verband met het aantal tasjes dat we in Europa verbruiken en dat verbruik moet omlaag door langzaamaan de prijs van de draagzakken te verhogen. In 2020 moet de gemiddelde Europeaan dan nog maar 39 tasjes per jaar mee naar huis nemen, 80 procent minder dan nu het geval is.
MKB-Nederland noemt het ’symboolpolitiek’ van de EU. „We vinden het milieu natuurlijk iets waar je heel zorgvuldig mee om moet gaan, maar we hebben bewezen dat we zelfregulering aankunnen. Er zijn bijvoorbeeld bordjes waarop klanten wordt gevraagd of een tasje wel nodig is. Nederland doet het momenteel erg goed hierin.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptyma 26 maa - 23:59

Tjonge jonge zeg laten ze zich inderdaad nu maar eerst met belangrijkere zaken bezig houden als dat gemier over plastic tasjes!!!
Er is nu zoveel mis met de economie......
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 1:11

Nou hier bij ons is dat al een paar jaar aan de gang - tasjes moet je betalen als je er nog een wil... Je kan ook herbruikbare tasjes kopen en als daar wat stuk is dan breng je het gewoon binnen en krijg je een ander zonder dat je moet betalen.

Persoonlijk vind ik dat een prima regeling want eindelijk zie je minder van die stomme plastiek tasjes in bomen en struiken hangen of langs de weg her en der rondvliegen.

Plastiek lost niet op en in de oceanen drijven al meer dan genoeg plastiek deeltjes rond - zo erg zelfs dat de walvissen er op sommige plekken last van hebben omdat die heel veel binnen doen met het plankton dat ze uit de zee halen.

Op bepaalde plekken in de oceanen is er zelfs al sprake van te weinig zuurstof door de dikke laak drijvende plastiek deeltjes waardoor het leven op die plekken voor niemand nog mogelijk is.

Mijn inziens hadden ze dit al veel eerder moeten aanpakken. Mensen moeten gewoon met de neus op de feiten gedrukt worden en bij sommigen moet je zelfs de prang op de neus zetten om ze zover te krijgen dat ze nu is eindelijk MILIEUBEWUST gaan worden.

Elk papiertje, elke peuk, elk plastiek tasje etc etc wat gewoon het milieu ligt te vervuilen is een bedreiging voor het milieu.

Als het milieu naar de kl@$ten gaat is er straks ook helemaal geen economie meer nodig want dan gaat alles kapot en is er nog meer hongersnood dan nu.

Dus nee Willeke hier ben ik het dus niet met jou eens hihi Wink - het kan dus wel heel goed zijn dat Nederland het niet slecht doet op dat gebied - wij hier in België ook niet want hier moet je ook tasjes betalen etc etc en krijg je er ook niet overal meer - net als in Nederland dus maar er zijn nog landen zat waar hier heel slordig mee omgegaan wordt.

Daarom vind ik het dus een goed iets dat hier wat aan gedaan wordt Wink

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 7:31

Paula ik snap heel goed wat je bedoeld hoor en ook ik ben geen voorstander van al die plastic tasjes en vind het prima dat er geld voor word gevraagd zoals bij een supermarkt maar net wat je zegt zijn er ook milieu vriendelijke tasjes.

Dus dan moeten we straks ook nog bij elke kleding of schoenenzaak of wel warenhuis dan ook betalen voor de verpakkingen etc??
Ik vind dat dan iets waar de bedrijven voor moeten zorgen en niet de klant....

Er word zoveel verpakt in plastic en dan blijven we maar zeiken over de tasjes????

Maar dat ik zei dat gemier daarover is omdat we dat nu wel weten ,want dit is al wat jaartjes aan de gang en dan denk ik tjonge jonge komen we nu steeds maar bij elkaar tijdens koffie met broodjes etc etc en wat denk je wat dat dan al niet kost als die hoge heren met al hun wijsheid in pacht weeeeeeer bij elkaar komen????

Dan denk ik er zijn zoveel belangrijke zaken die ook maar niet afgehandeld worden en dan erger ik me gewoon dood als ik dat weer hoor over die tasjes......
Vervang gewoon al dat plastic dan zijn we van het gezeik af

En hier in nederland word het plastic ook apart verzameld in containers bij de winkelcentra's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 7:43

Ja,als je eens ziet hoeveel plastic afval in de week heb,dan schrik je je ook rot.
Die containers hier hebben van die kleine rot gaatjes dat ik mijn vuilniszak met plastic eerst flink in elkaar moet stampen om er zoveel mogelijk lucht uit te laten lopen,en dan dicht binden.Daarna moet ik hem door dat gaatje wurmen pf.
Maar we gaan stug door met plastic verzamelen.
Ik vind het ook onzin om over die tasjes te zeuren,wat denk je wel niet wat dat kost?
Laat ze die dingen dan uit de handel nemen en er andere voor in de plaats zetten die wel recyclebaar zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 8:38

Nou ja maar ik snap dat Kamerlid Richard de Mos en die pvv en mkb niet hoor.

Zowel in Nederland als in België zijn er al zat winkels waar je niet eens meer een tasje krijgt of je moet er voor betalen - dat is dan wel degelijk die winkelketen die daarvoor zorgt om de kopers milieubewust te maken toch...

De gewone mens zal dat nooit uit zichzelf doen - bedoel dan de meeste - niet iedereen natuurlijk. Maar de meeste mensen zijn nog steeds niet milieubewust en veeeel te lax als het hier op aankomt. Zo'n tasje is toch makkelijker dan je eigen boodschappentas mee te nemen denken de meesten.

Nu ze ervoor moeten betalen is het al beter dus ik vind het hoegenaamd niet verkeerd dat europa zich hier wil voor inzetten en hier zullen ze ècht niet een grote vergadering voor opzetten die geld moet kosten - dit zijn dingen die terloops tijdens de dagelijkse vergaderingen worden overeengekomen en niet tijdens grootse ontmoetingen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 11:32

Paula ik begrijp je standpunt hoor en ik ben het in grote lijnen ook met je eens behalve.......niet nu dat tasjes gezeik,,,,, EU: verbied gratis tasje 1841922132 EU: verbied gratis tasje 2858506723
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 16:32

EU: verbied gratis tasje 1841922132 EU: verbied gratis tasje 510000809 Mag hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast



EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 19:27

Ik ben het helemaal eens met Paula. er zwerft al veel te veel troep rond. Ik hoop dat de mensen zich en zeker ook hun kinderen eens bewust worden dat men niet zomaar argeloos dingen die men niet nodig heeft zomaar in de natuur gooit. Ik zie het hier zelfs in mijn tuin, kan regelmatig lege chipzakjes, doosjes van kauwgom, sigarettendoosjes en stukken papier rapen
Terug naar boven Ga naar beneden
Paula
Admin-Wolf
Admin-Wolf
Paula


EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Emptydi 27 maa - 19:33

Nou Hans laatst vond ik hier zelfs lege flesjes breezer goed weggestopt in onze haag Shocked

Ooit heb ik wel is hartelijk gelachen om een sluikstorter hahaha

Was nog in het oude huis en ik zat in de vroege uurtjes nog te forummen en internetten - was half 5 in de morgen en plots hoor ik een wagen stoppen op onze oprit Shocked ??? Wie komt daar zo vroeg opgereden hihi

Dus ik kijken aan het raam - stapt er een man uit - gaat om de wagen heen - opent het achterportier en haalt er een massa lege bierblikjes uit die hij heel potsierlijk stuk voor stuk op onze oprit dropte Shocked

Eerst wilde ik op het raam tikken maar bedacht me en noteerde de nummerplaat - s morgens meteen de politie gebeld en het doorgegeven hihihihi - naar verluid moet die wel heel raar staan kijken hebben maar hij heeft het niet ontkend lolllllllll
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




EU: verbied gratis tasje Empty
BerichtOnderwerp: Re: EU: verbied gratis tasje   EU: verbied gratis tasje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

EU: verbied gratis tasje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
What's up :: What's up - OPENBAAR :: Nieuws-